Már nagyjából másfél éve, hogy elindult a YouTube Shorts, aminek a legfontosabb célja az első szakaszban a felhasználóbázis felépítése volt. Ennek érdekében a legnagyobb riválisnak számító TikToktól pénzzel is megpróbált elcsábítani videósokat, és úgy tűnik, a Google úgy értékeli, hogy az erőfeszítései meghozták a gyümölcsüket. A YouTube anyacége ugyanis elkezdi a rövidebb formátumú videókat is bevonni a platform fő üzleti modelljébe.
Eddig ugyanis a Shorts szekcióból szinte teljesen hiányoztak a reklámok, aminek a felhasználók nyilván örültek, a hirdetők viszont minden bizonnyal szeretnék megszólítani az egyre növekvő nézőtábort. A YouTube nézői az Alphabet friss pénzügyi jelentése szerint napi harmincmilliárd megtekintést hoznak össze csak a rövid videók esetében, pedig az eredetileg mobilokra kitalált Shorts csak nemrég jelent meg a YouTube asztali változatában, és táblagépekre költözését is csak az elmúlt hetekben jelentette be a Google.
A pénzügyi beszámolóban elhangzott, hogy az első tesztek már folynak a YouTube Shorts felületén megjelenített reklámokat illetően, elsősorban promóciókkal, és alkalmazások telepítésére sarkalló hirdetésekkel. A cég képviseletében Philipp Schindler elmondta a befektetőknek, hogy
"ugyan még korai szakaszban járunk, de a hirdetői visszajelzések és eredmények biztatóak."
A YouTube hirdetési bevételeinek növekedése egyébként nagyjából 14 százalékkal elmaradt az elemzők által várt szinttől. Azt pedig a Google is elismerte, hogy csökkenést tapasztaltak a felhasználóknál közvetlen cselekvést elérni igyekvő hirdetések tekintetében (így többek között azoknál, amik az adott alkalmazás telepítésekor bizonyulnak sikeresnek). Így megeshet, hogy ezt igyekeznek kompenzálni a Shorts szekció reklámjaival.