Napjaink autói sokak szerint nyers gépek helyett már inkább guruló okoseszközökké válnak, nyilván erről az folyamatról mindenkinek megvan a maga véleménye. A Qualcomm friss bejelentése most erősíteni látszik ezt az irányt, az androidos mobilok Snapdragon chipjeiről ismert gyártó ugyanis új technológiával igyekszik rágyúrni az autóipari jelenlétére.
Az Automotive Redefined nevű virtuális eseményükön lerántották a leplet a Snapdragon Automotive Cockpit Platform hardverek negyedik generációjáról, amivel tovább okosodhatnak a jövő autói. A járművekbe szánt 5nm-es chipek 2023-2024-ben érkezhetnek meg, és nagyobb teljesítményt ígérnek kisebb energiafogyasztás mellett.
Nakul Duggal, a Qualcomm járműipari üzletágának vezérigazgatója a bejelentés előtt egy interjúban elmondta: a platform új nemzedékével szeretnék az autót a nappali és az iroda meghosszabbításává tenni. A vezető arról beszélt, hogy a technológia segítségével olyan ökoszisztémák is a négykerekűek repertoárjába kerülhetnek, melyekhez jelenleg csak otthon, vagy a munkahelyünkön férhetünk hozzá.
A Snapdragon Automotive Cockpit Platform következő generációja fejlettebb grafikai megjelenítést, kifinomultabb számítógépes képalkotást és MI-képességeket kínál, amikkel felvértezve a digitális pilótafülke jobban alkalmazkodhat majd az utasok igényeihez.
Az új chip akár 10 nagy felbontású kijelzőt is képes támogatni például a navigációhoz vagy a szórakoztatáshoz, de nem okoz számára gondot egyszerre több nagy felbontású kamera adatainak feldolgozása sem, ezáltal segítve a járművet a környezet pontosabb felmérésében.
Ami pedig az MI-képességeket illeti, ennek kapcsán a Qualcomm személyre szabhatóbb autókat, és jobb virtuális asszisztenst ígér, méghozzá "természetes" hangalapú irányítással. Az autós Snapdragon negyedik generációja sokat javít majd a biztonságon is azáltal, hogy hatékonyabban szolgálja a sofőrt az utasfülke monitorozásával (pl. gyerekek tevékenysége), valamint az út menti objektumok észlelésével.
De figyelemre méltó az is, amit a cég a hangok kapcsán ígér: az új technológiával az autógyártók állítólag minden utas számára egyedi "hangzónákat" állíthatnak majd be, az aktív zajszűréssel pedig akár a motorhang is kiolthatóvá válik.
És ha a Qualcomm mondja, akkor esélyes, hogy így is lesz, jelenleg ugyanis már kb. 150 millió autó gurul az utakon, melyekben a cég fejlesztései teljesítenek szolgálatot. Az autópiari terjeszkedés fontos része a chipgyártó stratégiájának, amivel a mobilos piac lassulását igyekeznek ellensúlyozni.