A HP-t rengetegszer érte már kritika bizonyos, kétes megítélésű húzásai miatt, és most ismét nagy a felháborodás, ugyanis a gyártó egyik programja átváltozott, és szolgáltatásként kínálja a nyomtatást. Vagyis a meglévő nyomtató működése leáll, ha nincs kifizetve a havi díj, akkor is, ha még van tinta a patronban. A HP Instant Ink szolgáltatásról van szó, ami eddig arról szólt, hogy egy díjért cserébe minden hónapban jön az új patron.
A HP Instant Ink előfizetői azonban állítólag kaptak egy e-mailt, amely alapján többé nem a patroncserén van a hangsúly, hanem azért kell fizetni a szolgáltatás használóinak, hogy egyáltalán nyomtatni tudjanak. Az e-mail alapján december 26-án változik meg a program, és a havi díj határozza meg, hogy az előfizetők hány oldalt nyomtathatnak egy hónapban. Mindez független a tinta mennyiségétől, és a további oldalak nyomtatása feláras.
A kritikusok szerint ez megint csúnya húzás a HP-tól, még olyan időkben is, amikor már mindenki havi díjas szolgáltatásként akarja eladni az eddig egy összegért eladott termékeket, szoftvereket (sokszor a vételáron felül is).