San Francisco saját metróvezérlő rendszere, az Automatic Train Control System (ATCS) egyike azoknak a kevés rendszereknek, melyek még mindig floppy lemezeket használnak. Ennyi idő után már nem csak az a probléma, hogy a floppyk nem divatosak, hanem hogy a lemezek elöregedése balesetveszélyes szituációkhoz vezethet. Szerencsére San Francisco közlekedésügyi hatósága, a San Francisco Municipal Transportation Agency (SFMTA) végre megszavazta az irányítórendszer leváltását.
A 20-25 évre tervezett, floppy alapú megoldás 2024-ben lépett 26. évébe, így az SFMTA elnöke, Jeffrey Tumlin is időszerűnek látta a váltást, itt volt az ideje a lépésnek a "katasztrofális összeomlás elkerüléséhez". A rendszer modernizálásáért a Hitachi Rail felel majd, a japán techóriás külső vállalata.
A floppys rendszer leváltása egy 212 millió dolláros projekt, de ez csak része egy 700 milliós teljes átalakításnak. Az SFMTA szóvivője, Michael Roccaforte elmondása szerint a nagyobb probléma jelenleg az, hogy az adatkábelek mennek tönkre, melyek nagyon sérülékenyek, és egyébként is alig bírnak el egy betárcsázós internetkapcsolat adatsűrűségével. A kocsik és szerverek közötti kommunikációt jelenleg ezek intézik, de hamar le kell cserélni őket. Ez 2028-ra fog megtörténni, amikor is a kábeleket Wi-Fi-s és telefonhálózati megoldások váltják majd fel. Eddigre jó eséllyel a floppyk is eltűnnek majd.
A teljes metrórendszeri felújítás 2033-2034-ig fog eltartani.