A Western Digital a héten jelentette be, hogy március 26-án feltörték a szervereiket, vagy ahogy ők fogalmaztak, "hálózatbiztonsági incidens érte a Western Digital rendszereit", melynek következtében külső aktorok is hozzáfértek az adatokhoz. A vállalat a rendőrség és biztonságtechnikai szakértők bevonásával nyomoz az ügyben, és bár biztos, hogy a támadók hozzáfértek adatokhoz, egyelőre nem sikerült megállapítani, hogy pontosan mekkora a kár.
És amíg ezen dolgoznak, sajnos kénytelenek a rendszereket és szolgáltatásokat lekapcsolni. Ennek esett áldozatául a My Cloud szolgáltatás is. A több mint 10 éve létező felhő-alapú tárhely a HDD piac csökkenésével és az SSD árak csökkenésével egyre kiemeltebb szerephez jutott, tavaly a már a bevételek 39%-át tette ki, miközben a vállalat teljes bevétele 36%-kal csökkent.
A vállalat napok óta nem igazán tud konkrétumokkal szolgálni az eset kapcsán, nagyon diplomatikusan már többször is körülírták, hogy nem állnak a helyzet magaslatán. A napokban legalább a Local Access fület sikerült visszaállítani, így a helyi hálózatunkon hozzáférünk az adatainkhoz, de lássuk be, a legtöbben erre a szolgáltatás nélkül is képesek voltak.
Hogy mikor állhat helyre teljesen a szolgáltatás, azzal kapcsolatban még csak találgatni sem merünk.