Évek óta dúl a harc a legnagyobb vállalatok (elsősorban az Apple) és a vásárlók, valamint az őket reprezentáló érdekképviseletek között.
Az egyik oldal azt szeretné, ha minden lehetőséget és segítséget megkapna ahhoz, hogy az egyszerűbb javítási munkákat elvégezhesse az eszközén, ezzel nemcsak pénzt spórolva, de kevesebb hulladékot is termelve, míg a másik oldal gyakorlatilag tűzzel-vassal harcol ez ellen, és olyan gyártástechnológiát alkalmaz, hogy speciális, nagyon drága eszközök nélkül szinte lehetetlen legyen akár csak a legegyszerűbb alkatrészeket is kicserélni.
A Samsung még 2022-ben indította el az iFixit támogatásával a "Javítsd Magad" programot, melynek keretén belül nemcsak pótalkatrészeket, hanem a megfelelő szerszámokat és részletesen leírást is biztosítottak ahhoz, hogy a vásárlók megjavíthassák a Samsung Galaxy S20, Galaxy S21 és Galaxy S22 mobiljaikat, valamint a Galaxy Book laptopokat. Így minden adott ahhoz, hogy az amerikai vásárlók kijelzőt, hátlapi üveget vagy töltőcsatlakozót cseréljenek a telefonon, akksit, tapipadot, ujjlenyomat olvasót, vagy akár kijelzőt a laptopjukon.
A dél-koreai vállalat most 9 új országgal bővíti a listát: Egyesült Királyság, Belgium, Franciaország, Németország, Olaszország, Hollandia, Lengyelország, Spanyolország, Svédország. Sajnos hazánk első körben kimaradt a szórásból, de a vállalat tervei szerint folyamatosan bővül majd a termékek és országok listája is, így remélhetőleg hamarosan mi is hozzáférünk majd a szükséges eszközökhöz.