Az Intel úgy döntött, hogy jelentős mértékben lecsökkenti az Intel inside nevű marketingkampány költségvetését. Ez a program 1991 óta van jelen, és ennek keretében kínál a vállalat a partnergyártói számára némi kompenzációt és marketingköltségvetést, feltéve, hogy azok az Intel termékeit építik az eszközeikbe. A végcél az, hogy a partnergyártók és a kereskedők növeljék a PC-s eladásokat.
A CRN jelentése szerint azonban az Intel a kampány költségvetését jelentős, 40-60 százalékos mértékben csökkenti. Mivel a partnergyártók az éves marketing-költségvetésük részeként kezelték az ebből befolyó összeget, ezért két forgatókönyv lehetséges.
Az első szerint a gyártók csökkentik a marketinges keretüket, a másik szerint nem nyúlnak hozzá, de a növekvő kiadásokat a végfelhasználókra terhelik, magasabb vételárak formájában. Mivel egyetlen sem gyártó sem boldogulhat a zsúfolt piacon, ha nem hirdeti kellő mértékben a jelenlétét, ezért szinte biztos, hogy a második verzió következik be.
Az Intel a pénzt állítólag az adatközpontokkal foglalkozó üzletágához irányítja át, illetve sok pénz folyik át más, PC-független területekre, és a nyereséget is igyekeznek fentebb tornázni.
Az Intel szóvivői megerősítették a híreket.