Az Intel videokártyáinak egyelőre kisebb gondja is nagyobb annál, hogy fut-e rajtuk a Crysis, vagy sem. Egy szerencsés azonban, aki már hozzájutott a belépőszintű modellhez, az Intel Arc A380-hoz, kipróbálta, hogy mégis mire képes az Intel GPU-ja a több mint 10 éves, de a mai napig igen erőforrásigényes játék alatt.
Az eredmény meglepő, pláne annak ismeretében, hogy milyen gondokkal küzd az Intel szoftveres fronton.
Az Intel GPU-i egyelőre sok megkötéssel rendelkeznek, számos feladatra teljesen alkalmatlanok, de a DirectX korábbi verziót sem szeretik különösebben. Ennek fényében különösen meglepő, hogy a belépőszintű Arc A380 szépen dolgozik az eredeti Crysis alatt.
A videóban nem a Crysis Remastered, hanem a 2007-ben megjelent, eredeti játék látható, az érdem azonban így sem kisebb, hiszen az a cím is rendkívül erőforrásigényes, az A380 azonban 1080p-ben, nagyon magas beállítások mellett is tudja hozni a 60 képkockát másodpercenként.
A teszthez egy GUNNIR Intel Arc A380-at használtak, amit egyelőre csak a kínai piacon tett elérhetővé a gyártó. Ez a típus erősebb specifikációval rendelkezik, mint a referencia modell, a magórajel 2250 MHz helyett 2450 MHz-es, a TDP pedig a gyári 75W helyett 92W.
Nem tudjuk, hogy mit hoz a jövő az Intel gamer GPU-i számára, a gyártó azonban nagyon elhivatottnak tűnik, és azt ígérik, hogy mindent megtesznek, hogy a visszafele kompatibilitás is rendben legyen. Mi reménykedünk, hogy felnőhetnek az Nvidia-hoz és az AMD-hez, nem lesz azonban könnyű ledolgozni azt a nagyon sok évnyi lemaradást szoftveres téren.