Nem valószínű, hogy a modern technológiai eszközök felhasználóinak jelentős része ténylegesen nekivágna otthon a készüléke javításának, vagy mondjuk egy akkumulátorcserének, ha kezd elöregedni az áramforrás, de a fogyasztói jogok gyakorlását mégis nagyban segítené, ha mondjuk független szervizekben jól javíthatók lennének a legújabb kütyüink.
Sok gyártó ugyanakkor nem úgy tervezi meg a hardvereit, hogy abban bármit is egyszerűen ki lehessen cserélni, ami a Steam Deck tulajdonosai mellett a Samsung Galaxy S22-es széria vásárlóinak is okozhat majd némi fejfájást.
A javíthatóság egyik élharcosának számító iFixit csapata szétkapta a Samsung legújabb csúcskategóriás szériájának két tagját - a sima Galaxy S22-t és az Ultra variánst -, és igazából a koreai gyártó utóbbi években kiadott termékeihez hasonlóan most is elég lesújtó véleménnyel voltak az új mobilok szerelhetőségéről. Ahogy azt a lenti videóban is láthatjátok, a problémák már a hátlap eltávolításakor elkezdődtek, a rendkívül erős ragasztóval rögzített burkolat leválasztása nem csupán nehéz, de azzal is fenyeget, hogy az üvegből készült alkatrész eltörik, ami az S22 Ultra esetében be is következett az iFixit minden tapasztalata ellenére.
Ugyanez elmondható a kijelzőről is, a készülék belsejében pedig az előző generációkhoz képest előrelépést jelentő teljesítmény mellékhatásaként keletkező hő elvezetésére használt megoldások nehezítik meg a Galaxy S22-es mobilok szétszerelését: a hűtők optimális működését ugyanis elég sok grafitszalag és termálpaszta segíti. A nem túl hízelgő, tízből három pontos javíthatósághoz a hordozható készülékek már-már megszokott rákfenéje, az akkumulátor nehéz cseréje is hozzájárult, az egyetlen pozitívum a szabványosnak számító Philips-csavarok használata. Emellett nyilvánosan elérhető javítási útmutató is csak francia nyelven létezik, az is feltehetően csak egy helyi fogyasztóvédelmi szabályozás miatt.