Már egy hónap sem választ el minket attól, hogy elinduljanak az első Steam Deckek a tulajdonosaikhoz, a Valve mérnökei azonban addig is keményen dolgoznak azon, hogy már az első nap a lehető legjobb élményben részesüljenek a vásárlók, a hordozható kézikonzolok piaca ugyanis nagyon fontos lehet a vállalatnak a jövőben.
A driverekkel foglalkozó fejlesztők most a nyílt forráskódú Radeon Vulkanban (RADV) tudtak olyan módosítást végezni, ami nemcsak plusz teljesítményt, hanem további üzemidőt is biztosít az apró számítógépnek.
Az épp hitelesítésre váró frissítés a Variable Rate Shadinget (VRS) dolgozza kicsit át, aminek segítségével a fejlesztők még pontosabban ki tudják jelölni a technológia számára, hogy mi a fontos és mi a kevésbé fontos adat az épp megjelenő képen. A Variable Rate Shading lényege, hogy a fejlesztők előre beállíthatják a fontos és kevésbé fontos részleteket a játékokban.
Egy versenyzős címnél például sokkal részletesebb lehet az előttünk elterülő út és az autónk, miközben a képernyő szélén elhelyezkedő és eltűnő fák, illetve a hátunk mögött hagyott útszakasz kevésbé látványos, erre ugyanis kevésbé figyelünk vezetés közben. Ezzel az optimalizálással nemcsak a videokártyát tehermentesítik, hanem az akkumulátornak is kedveznek.