Az Nvidia hibát hibára halmozott ebben a generációban, a konkurencia azonban így is képtelen volt ezt kihasználni. Minden az RTX 4080 körüli fiaskóval kezdődött, ahol két különböző modellt próbált piacra dobni az Nvidia, de a hatalmas közfelháborodást követően inkább visszavonulót fújt.
Az RTX 4060 Ti kapcsán aztán az ellenkezőjébe szaladt bele: csak 8 GB VRAM-os modellt dobott piacra, és most a hőbörgőket próbálja elhallgattatni egy 16 GB-os kiadással.
Daniel Owen az alábbi videóban alapos tesztelésnek vetette alá a két különböző változatot, számos idén megjelent játékot kipróbálva 1080p, 1440p és 4K felbontáson, Ray Tracinggel és anélkül. Bár bizonyos játékokban alig volt érzékelhető a javulás, voltak olyan címek (mint a nemrég megjelent Ratchet&Clank: Rift Apart), amiknél 50-85%-os fps-növekedést hozott az extra memória.
A DLSS frame generation és a Ray Tracing elterjedésével egyre nagyobb létjogosultsága lesz a 16 GB VRAM-mal készülő modelleknek, az RTX 4060 Ti viszont már alapból vesztes helyzetből indul: a felturbózott modell ajánlott fogyasztói ára 500 dollár lett, így már tényleg csak egy sóhajtásnyira van az RTX 4070-től, miközben teljesítményben jóval elmarad tőle. Az Nvidia egyáltalán nem baráti árképzése láttán pedig nem csoda, hogy még a partnerek sem igazán érdeklődnek az új modell iránt.