Az elmúlt hónapokban számos olyan videojáték látott napvilágot, amik igencsak megizzasztották az egyszeri gamer videokártyáját. A Resident Evil 4 remake, a The Last of Us: Part 1 PC-s portja vagy épp a Hogwarts Legacy bizony teljesítménybeli problémákkal küzdöttek, köszönhetően a nagy nyílt tereknek és részletesen kidolgozott textúráknak, amiket a kevés VRAM-mal szerelt kártyák egyszerűen nem tudtak kezelni.
Egyértelműen látszik, hogy a játékfejlesztők több VRAM-mal számolnak, ezért is taglózott le rengeteg potenciális vásárlót, hogy az Nvidia nem hajlandó növelni a rendelkezésre álló memória mennyiségét a népkártyákban, és az RTX 4060 Ti-t is 8 GB VRAM-mal dobja piacra. Jensen Huang, az Nvidia első embere a tajvani Computexen tartott előadást, ezt követően pedig igyekezett válaszolni az újságírók kérdéseire a témában.
"Emlékeztetnék mindenkit, hogy a frame buffer nem a számítógép memóriája. Ez csak egy cache. És hogy hogyan kezeljük a cache-t, az rengeteget számít. Persze a nagyobb itt is jobb, de cserébe számos dolgot fel kell áldozni."
Hogy pontosan mire gondolt, az nem derült ki, de valószínűleg árban és fogyasztásban is emelniük kéne. Ugyanakkor azért nyilvánvalóan ők is érzékelik a problémát, hiszen júliusban egy 16 GB VRAM-mal szerelt kiadás is érkezik az RTX 4060 Ti-ból.
A Computexen egyébként egyértelműen a mesterséges intelligenciára fókuszáltak a zöldek, itt leplezték le például a videojátékokba szánt generatív MI-t is, ami az NPC-kkel folytatott beszélgetéseket forradalmasíthatja.