A Computerbase.de szakértői úgy döntöttek, hogy ideje megnézni, milyen terhet ró a különböző hardverkonfigurációk teljesítményére az, ha a HDR-t aktiválják egy 4K-s képernyőn.
Elvileg a HDR nem szabadna, hogy visszavegye a teljesítményét az olyan grafikus vezérlőknek, amelyeket már hardverszintű HDR-támogatásra terveztek. Persze mindent a gyakorlat dönt el.
A tesztek során az AMD Radeon RX Vega 64-es grafikus kártyáját egy NVIDIA GeForce GTX 1080-nal hasonlították össze, és érdekes eredményeket kaptak.
Ezek alapján az AMD hardver teljesítménye kevésbé esik vissza (maximum 2 százalékkal), mint az NVIDIA videokártyáé (átlagosan 10 százalékkal). Ezek az eltérések akkor adódnak, ha az SDR renderelést HDR-re váltják.
Egyelőre nem tudni az eltérések és a különbségek pontos okát - természetesen elképzelhető, hogy driverszintű jelenségekről van szó, amelyek kisebb frissítésekkel javíthatóak. Az NVIDIA által is felkarolt Mass Effect Andromeda esetében mindenesetre nem jelentkeznek ilyen különbségek.