Hirdetés

Általában az AMD a jófiú, de a DLSS vs FSR csatában nincs barátság



|

A vállalat a jelek szerint elég konkrétan megszabja a támogatott fejlesztőknek, hogy mit rakhatnak a játékaikba.

Hirdetés

Amikor pár éve felbukkant a DLSS első verziója, még nagyon kevesen gondolták, hogy egyszer fontos szerepet tölt majd be a gamingben a mesterséges intelligenciával és gépi tanulással megtámogatott felskálázás, mára viszont eljutottunk odáig, hogy az akár frame-generálásra is képes algoritmusok akár megtriplázzák a képkockaszámot a kedvenc játékainkban. A versenyt egyelőre egyértelműen az Nvidia vezeti, de az AMD és az Intel is villantott már izgalmas dolgokat.

Vannak olyan játékok, amelyekben csak egyik vagy másik megoldás kap helyet, de olyat is láttunk már, például a Marvel's Spider-Man PC-s portja esetében, hogy nemcsak a DLSS-t, az FSR-t és az XeSS-t, hanem a PlayStation konzolok által használt felskálázást is beépítették a fejlesztők.

Hirdetés

De nem minden játékban találunk meg mindent, a WCCFTech újságírói fel is tették a kérdést, hogy miért hiányzik számost FSR-rel érkező játékból a DLSS.

Az Nvidia nem blokkolja, korlátozza vagy akadályozza vagy a fejlesztőket abban, hogy konkurens technológiákat építsenek be, és nem is teszünk ilyet a jövőben sem. Minden fejlesztőnek megadunk minden segítséget, az Nvidia Streamline frameworköt is azért hoztuk létre, hogy egyszerűbb legyen konkurens technológiákat beépíteni.

- olvasható az Nvidia közleményében. Ezzel szemben az AMD-nél eléggé ment a terelés:

Az AMD FidelityFX Super Resolution egy nyílt forráskódú technológia, ami számos GPU-architektúrát támogat, beleértve a konzolokat és konkurens megoldásokat. Hiszünk a nyílt megközelítésben, ami számos hardverplatformot támogat. Az AMD elkötelezett amellett, hogy a legtöbbet nyújtsa a játékfejlesztőknek és gamereknek, és megteremtjük azt a flexibilitást, amivel bármilyen játékba beépíthető az FSR.

Miközben a legtöbb Nvidia által támogatott játékban ott van az FSR, a 13 AMD által támogatott címből mindössze 3 kapott DLSS-t az elmúlt években, ebben minden bizonnyal benne van a pirosak keze.

Persze az Nvidiát sem kell azért félteni, voltak csúnya húzásaik nekik is, de a jelek szerint ezen a téren ők a megengedőbbek.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.