Az utóbbi években a Right-to-Repair mozgalom kitartó unszolására az európai és az amerikai törvényhozók is egyre nagyobb nyomást helyeznek az elektronikai eszközök gyártóira, hogy tegyék könnyebben javíthatóvá a termékeiket, a fogyasztóvédelmi szempontokon túl ezzel is segítve az óriási problémát jelentő e-hulladék elleni harcot.
Erre reagálva az Apple, a Google és a Samsung is elindította a maga szereld-magad programját, valamint a Microsoft is az elsők között köteleződött el a téma mellett.
A redmondiak nemrég dobták piacra a Surface-termékcsalád legfrissebb képviselőit, az új Surface Pro 9-en pedig már látszik is az igyekezet: a prémium tablet-laptop hibrid sokkal jobban szerepelt a házilagos javításra szakosodott iFixit tesztjén, mint a lényegében szerelhetetlen elődei. Egyebek mellett az új, szabadabb korszak eljöveteléről árulkodik a hozzáférhető SSD, a ragasztás helyett csavarokkal rögzített akkumulátor és a könnyen eltávolítható kijelző is.
Az iFixit ennek kapcsán meg is kereste a Microsoftot, a gyártó pedig további jó hírekkel szolgált. A redmondiak már együtt dolgoznak egy meg nem nevezett amerikai kiskereskedővel, amelyre támaszkodva dedikált szervizhálózatot építenek ki, "közelebb hozva a javítást" az ügyfelekhez.
Az új hálózat elindulása valamikor 2023 elején várható, ezzel párhuzamosan viszont független szervizeknek és fogyasztóknak is "széles körben elérhetővé teszik" a pótalkatrészeket, 2023 első felére ígérve a program kezdetét. További jó hír, hogy a Surface Pro 9-hez még 2022 vége előtt kiadnak egy részletes javítási útmutatót is.
"A Microsoftnál elismerjük az eszközjavítás elérhetővé tételének fontosságát, ez pedig a Surface Pro 9 fejlesztése során is az egyik fő szempontunk volt. Ez magában foglalja a termékdizájn szándékos változtatásait, valamint a javítási útmutatók és a pótalkatrészek elérhetőségét."
- kommentálta a cég az irányváltást.
Neked mennyire fontos az otthoni javítás? Neki mersz ugrani, vagy inkább egy szervizre bízod a feladatot?