Ha a Facebookról van szó, akkor nem létezik olyan, hogy valakiről túl sokat tudni. Minden apró információ aranyat ér ugyanis, az alapján elvégre jobban lehet reklámokkal bombázni a felhasználót, mindez pedig magasabb árbevételt hoz a cégnek. Egy új szabadalmi bejegyzés arról árulkodik, hogy a Facebook ismét szintet lép az adatok gyűjtésében és elemzésében.
A leírás alapján egy olyan online rendszeren dolgozik a Facebook, ami képes megállapítani a háztartás jellemzőit. Vagyis a háztartás méretét, a demográfiai besorolást. Mindezt abból, hogy elemzi a felhasználó által feltöltött fotókat, illetve azokat a képeket, amelyeket a felhasználó valódi ismerősei készítettek. A szöveges adatokat is elemzi persze a rendszer, és így azt is megállapítja, hogy a fotókon szereplő emberek milyen kapcsolatban vannak egymással, ki kicsoda.
Mélytanulási technikákkal aztán összeköti a pontokat a Facebook, és továbbfejlesztett, még célzottabb tartalmakat rak a felhasználó és a háztartásában élő emberek elé. A kulcsszó a háztartás, hiszen a felhasználók családtagjairól már tud a Facebook. Az új algoritmusokkal már az is tiszta lesz, hogy a felhasználó kikkel él együtt (szülők, barátok, iskolatársak, stb.). A Facebook azt is meg tudja állapítani, hogy van-e olyan gyerek a családban, akinek nincs Facebook-profilja.
Innentől kezdve nem lesz nehéz az egész háztartást és családot ugyanolyan reklámokkal bombázni, sőt, a célzott tartalmakkal a vélemény is jobban formálható lesz. A szabadalom még májusból származik, de csak nemrég hozták nyilvánosságra. Elképzelhető, hogy a Facebook már most használja ezeket a technikákat.