Mivel a Sony nem válaszolt még a közvetlenül feltett kérdésekre sem azzal kapcsolatban, hogy kiadják-e 2022-ben a PlayStation VR 2-t, sokak fejében a virtuális valóság szegmensének egyik legnagyobb kérdőjelét jelenti a PlayStation 5-höz készülő headset megjelenési dátuma. Vannak, akik úgy tudják, a konzolok ellátási nehézségei miatt 2023-ra csúszhatott a megjelenés, és ugyan az okokról nem szól, egy másik becslés is azt erősíti meg, hogy csak jövőre kerül a polcokra a Sony fejegységének második generációja.
Nemrég egy, kifejezetten a kijelzők szegmensével foglalkozó piackutató cég tett közzé egy előrejelzést, ami a virtuális valósághoz használt eszközökről szólt. Eszerint már 2022-ben is fellendül majd az ilyen célú eszközök gyártása, az elemzőjük szerint közel tizenhatmillió panel kerül majd leszállításra, aminek több mint a nyolcvan százalékát a Meta eszközeihez használják majd fel - akiknél elméletileg készül egy új Quest is. A jelentést készítő Display Supply Chain Consultants ügyvezető igazgatója, Ross Young emellett arról is tweetelt, hogy az idei növekedést 2023-ban még nagyobb ugrás követi, ugyanis ekkor jelenhet meg az Apple régóta pletykált VR-headsete és a Sony új eszköze, a PlayStation VR 2 is.
VR display shipments to rise >50% to >15M in 2022 despite delays to 2023 at Apple and Sony. Big jump forecasted in 2023.https://t.co/4m1FfgkeoM
— Ross Young (@DSCCRoss) April 11, 2022
A jelentés kiemelte továbbá, a PSVR 2 annyiban rendhagyó lesz, hogy míg a legtöbb VR headset manapság LCD paneleket használ, a Sony egy, a pixelsűrűség szempontjából rekorder AMOLED panellel készül. Ezzel sikerülhet kiiktatni az eddigi VR-eszközök egyik legnagyobb problémájának tartott screen door effect jelenséget (azaz hogy szabad szemmel is jól láthatók a pixelek közötti határvonalak), amivel nagy sikert érhetnek el a játékosoknál.
Vannak egyébként olyan tényezők is, amik a PlayStation VR 2 megjelenésének 2023-ra halasztása ellen szólnak. Egyfelől a headset első generációja mára rendkívül elavultnak számít, hiszen 2016-os kiadásakor is a költséghatékonyság és nem a csúcsminőség volt a Sony elsődleges célja. Ez viszont mára nem jelent elég magas színvonalat, a nemrég megjelent Moss: Book II kritikáiban több újságíró is panaszkodott a PlayStation VR-ra. Emellett játékipari szivárogtatók közül többen is úgy tudják, a Sony hamarosan megmutathatja a sajtónak és/vagy influencereknek a kész PlayStation VR 2-t, ami lehet, hogy korai lenne több mint fél évvel a megjelenés előtt.