Ahogy azt korábban testvérlapunk, a GS is összefoglalta, az elmúlt években jelentős előrelépések történtek a játékok akadálymentesítésében, melynek köszönhetően ma már nem csak a tökéletes testi és szellemi egészségnek örvendő emberek élvezhetik ezt a világszerte egyre népszerűbbé váló szórakozási formát.
A terület egyik úttörője a Microsoft és a vállalat szárnyai alá tartozó Xbox platform, amely már 2018-ban piacra dobta a kifejezetten hozzáférhetőségi szempontok mentén tervezett kontrollerét, az Xbox Adaptive Controllert, most pedig újabb vívmányokról számolt be az akadálymentesítési programja kapcsán.
A Microsoft az Xbox Wire blogon, a fogyatékkal élő játékosoknak szentelt októberi ünnepi hónap alkalmából vette sorra, hogy milyen fejlesztésekkel igyekszik még egyszerűbbé tenni a mókába való becsatlakozást, melyek közül a legfontosabbak a következők:
- Az Xbox Store-ban már külön menüben (Accessibility in Games) találhatjuk meg az összes játékot, amely akadálymentességi funkciókkal bír, egyszerűbbé téve az ilyen címek közötti válogatást.
- A redmondiak az iparági rendezvényeket is hozzáférhetőbbé akarják tenni, ezért Playbook for Accessible Gaming Events néven kiadtak egy szakszerű útmutatót, ami a szervezők munkáját igyekszik megkönnyíteni.
- Leegyszerűsítették a kontrollerek csatlakoztatását, ami már az Xbox media remote-on és hangparanccsal is elvégezhető.
- Valamikor a későbbiek során lehetővé teszik a játékosoknak, hogy közel 90 PC-s billentyűt és billentyűparancsot remappeljenek az Xbox Adaptive Controlleren és az Elite Series 2 kontrolleren az Xbox Accessories alkalmazáson keresztül.
- Az Xbox alkalmazásban tavaly elhelyezett hozzáférhetőségi menü után már a Game Bar Xbox-widgetei közé is bekerül egy dedikált akadálymentesítési widget.
A Microsoft emellett néhány pozitív példát is hozott az akadályokat lebontó játékokra, köztük az Xbox-exkluzív Forza Motorsporttal, a Sea of Thievesszel és az Age of Empire IV-gyel. Végezetül pedig egy videót is kaptunk a Craig's Hospital neurorehabilitációs központ és kutatókórház játékosokkal kapcsolatos munkájáról. Az intézmény a redmondiak partnereként sokat segített az Xbox Adaptive Controller tökéletesítésében.
A Microsoft és az Xbox akadálymentességi törekvéseiről ide kattintva olvashatsz részletesen.