Hirdetés

Stratégiát vált az AMD: csúcskategóriás GPU-k helyett a piaci részesedés növelésére fókuszál



|

Szélesebb vásárlói réteget szeretne megszólítani a vállalat.

Hirdetés

Jack Hyunh, az AMD számítástechnikai és grafikai üzletcsoportjának fejese egy nemrégiben vele készített interjú során arról beszélt, hogy az RDNA 4 architektúra köré épülő következő generációs játékra szánt videokártyáik nem az elkötelezett rajongói réteget fogják célba venni. A vezető ezzel arra utalt, hogy a vállalat elsősorban nem a csúcskategóriás GPU-k piacán kíván versenyezni a közeljövőben.

Az AMD ehelyett arra összpontosít, hogy növelje részesedést a PC-s fronton, kiemelt figyelmet fordítva az ár-érték arányra. Jelenleg a vállalat mindössze 12 százalékos részesedéssel rendelkezik a játékosoknak szánt, középkategóriás GPU-k piacán, amin szeretne drasztikusan változtatni a következő időszakban.

Hirdetés

Ezzel kapcsolatban Hyunh kifejtette:

"Az elsődleges célunk jelenleg a méretnövelés, hogy gyorsabban elérjük a piac 40-50 százalékát. A kérdés az, hogy a TAM [Total Addressable Market, azaz a teljes rendelkezésre álló piac - a szerk.] 10 vagy 80 százalékát akarjuk inkább megcélozni? Én a 80 százalékos típusú fickó vagyok, mert nem akarom, hogy az AMD az a vállalat legyen, amit csak azok választhatnak, akik megengedhetik maguknak a Porschét és a Ferrarit. A legjobb termékeket akarom létrehozni, és megfelelő árakon kínálni."

A fejes a csúcskategóriás GPU-kra vonatkozóan úgy folytatta:

"Az elsődleges célom az, hogy növeljem az AMD méretét és piaci részesedését. Ha azt mondom a fejlesztőknek, hogy »csak a piaci részesedés 10 százalékára törekszem«, akkor annyit mondanának, hogy »Jack, sok sikert kívánok, de az Nvidiával folytatjuk a munkát«. Ezért olyan tervet kell bemutatnom nekik, amiben azt mondom: »Figyeljetek, ezzel a stratégiával elérhetjük a 40 százalékos piaci részesedést«. Erre ők azt mondják: »Most már veletek vagyunk. Mostantól az AMD-re fogunk optimalizálni«. Ha ezt elérjük, akkor koncentrálhatunk a csúcskategóriára is."

Hyunh szavai alapján úgy tűnik, hogy az AMD az eddiginél szélesebb vásárlói réteghez szeretne elérni, így a következő években kisebb hangsúlyt helyezhet a hardcore játékosokat célzó csúcskategóriás GPU-kra. Ez nem jelenti azt, hogy teljesen mellőzni fogja a vállalat a felső kategóriás kártyákat, de a fókusz minden bizonnyal a piaci részesedés növelésén lesz.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.