A Las Vegas-i CES 2023-on új fejezethez ért az Nvidia ősszel elkezdett generációváltása, és bemutatkozott az idő előtt visszahívott GeForce RTX 4080 12 GB-ból "reinkarnálódott" RTX 4070 Ti, amit az előző generációs RTX 3090 Ti-nál is gyorsabb hardverként igyekszik eladni a zöld csapat.
A cég műsora azonban nem csak a rég-új videokártyáról szólt, hanem a GeForce Now felhős játékszolgáltatás is szóba került, amely két szempontból is hatalmasat lép előre.
A legfontosabb, hogy a platform prémium (havi 20 dolláros) előfizetői csomagja, az RTX 3080 még az első negyedévben RTX 4080-alapúvá válik, vagyis a GeForce Now szerverparkjában is lezajlik a generációváltás. Az új hardver DLSS3-at, full ray tracinget és 240 fps-támogatást (Reflex) hoz. Az Nvidia szerint az utóbbi a gyakorlatban mindössze 40 ms-os késleltetést jelent majd a játékok futtatásakor, ami még az Xbox Series X konzol 60 Hz-es üzemmódjában elérhető 90 ms-nál is lényegesen kevesebb.
Az RTX 4080-alapú előfizetési csomag elsőként a jelenlegi RTX 3080-as GeForce Now Ultimate-tagok számára nyílik meg, januártól az Egyesült Államokban, az első negyedév során pedig Nyugat-Európában is. Az Nvidia úgy számol, hogy májusra válik mindenhol elérhetővé az új felhős hardver. A másik izgalmas fejlemény, hogy a cég az autókba is elhozza a szolgáltatást, a saját fejlesztésű Drive-platformon keresztül.
Ezzel a GeForce Now több mint 1000, kontrollerrel is tolható játéka válik elérhetővé a kompatibilis négykerekűekben, melyek sorában eleinte a Hyundai-csoport, a Polestar és a kínai BYD egyes modelljeit találjuk majd. Az autós GeForce Now egyaránt kompatibilis az androidos és a webalapú infotainment rendszerekkel, így nincs akadálya, hogy idővel jóval több autóban is megjelenjen, megkönnyítve például a töltés közbeni várakozást.