A Microsoft jelenleg is vizsgálja azokat a problémákat, amelyeket néhány Xbox-felhasználó tapasztalt médiaalkalmazások lassulása kapcsán hosszabb használat után. A hibajelenség elsősorban azután jelentkezik, hogy a felhasználók egy ideig streameltek vagy médiatartalmat néztek, és nem köthető sem felhasználói beállításokhoz, sem a TV hardveréhez.
A Pure Xbox szerint a zöldek csapata már dolgozik a probléma megoldásán. A Microsoft a következő közleményt osztotta meg:
"Vizsgálunk néhány esetet, ahol bizonyos médiaalkalmazások hosszabb lejátszás után akadoznak vagy lassulnak. Ideiglenes megoldásként javasoljuk, hogy váltsanak át egy játékra, majd vissza a médiaalkalmazásra, vagy zárják be és indítsák újra az alkalmazást."
Az ideiglenes megoldás - például egy játék elindítása vagy az alkalmazás újraindítása - arra utalhat, hogy a konzol erőforrás- vagy memória-kezelése okozza a gondot. Elképzelhető, hogy egy memória-szivárgás áll a háttérben, amely miatt a rendszer nem szabadítja fel megfelelően az erőforrásokat, amikor a felhasználó vált a játékmenet és a médiafogyasztás között. Ez összhangban áll azzal, hogy a probléma hosszabb használat után lép fel, és az alkalmazások újraindítása megoldja a helyzetet.
Érdekesség, hogy a Microsoft nemrégiben frissítéseket hajtott végre az Xbox konzolok energiahatékonyságának javítása érdekében, különösen a médiaalkalmazások terén. Az Xbox Series S konzolon például átlagosan 10%-kal csökkent a médiaalkalmazások energiafogyasztása. Bár ezek a változtatások pozitív hatásúak, elképzelhető, hogy hozzájárultak az új problémák megjelenéséhez.
A Microsoft által ajánlott megoldások mellett érdemes lehet a konzolt teljesen újraindítani, hogy minimalizáljuk az ismételt hibák előfordulását. Bár a hiba jelenleg csak korlátozott számú felhasználót érint, a Microsoft várhatóan egy jövőbeli frissítésben véglegesen megoldja a problémát. Addig is, ha az Xboxot használjuk szórakoztató központként, érdemes odafigyelni az ideiglenes megoldásokra, hogy zavartalanul élvezhessük a médiafogyasztást.