Egyre több jel utal rá, hogy 2024 második felében a Sony piacra dobja a PlayStation 5 Prót, amely a korábbi szivárgások alapján megoldhatja a játékosok egyik legnagyobb fájdalmát, miszerint nem minden játék tudja (vagy tudja tartani) a 60 fps-t maximális grafikai beállítások mellett, ugyanis állítólag a teljesítménye körülbelül 45 százalékkal múlhatja felül a sima PS5-ét.
A közelmúltban az egyik iparági bennfentes, a gyakran megbízható információkat szállító Tom Henderson értesülései szerint ugyanis a PlayStation 5 Pro-kompatibilis játékok egy, csak ezen a konzolon elérhető grafikai üzemmódot kínálnak majd, benne olyan extrákkal, mint a 4K-s felskálázás, az állandó 60 fps vagy a ray tracing lehetőségek, de azok az alkotások is megkaphatják a plecsnit, amelyek csak magasabb képkockasebességgel vagy nagyobb felbontással nyújtanak többet.
Most a The Verge a saját, a Sony terveit ismerő forrásaira hivatkozva számolt be ugyanerről. A vállalat állítólag arra kérte a fejlesztőket, hogy készítsenek egy új, PS5 Pro-exkluzív grafikus módot a játékokban, amely a Sony új, 4K-s felskálázást lehetővé tevő PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution) technológiáját kombinálja a 60 fps-sel és a ray tracing effektekkel.
A PS5 Pro Enhanced plecsni elérhető lesz akkor is, ha a fenti feltételek közül nem mindegyik teljesül. Ez azt jelenti, hogy például ha az alap konzolon 1080p és 1440p felbontásban fut egy játék 30 fps-sel, és 1280p-2160p közé tornázzák fel a PS5 Pro esetében ugyanolyan képkockasebesség mellett, az is Enhancednek minősülne. Sőt, a fejlesztők a felbontás vagy az fps-szám javítása nélkül is választhatnák a ray tracing effektusok engedélyezését, és így is megkaphatnák a plecsnit, illetve ha 30 fps-ről 60 fps-re ugranának ugyanolyan felbontás mellett, akkor is.
De azért mindenre nem fogják rámondani. A The Verge információi szerint ha PS5 Prón egy alkotás stabilabban tartja az fps-t, mint a sima masinán, az nem elegendő az Enhanced elnyeréséhez, és ugyanez vonatkozik azokra is, amik változó felbontással futnak. Azok a játékok is részesülhetnek majd az erősebb hardver előnyeiből, amelyek nem kapnak dedikált frissítést, ugyanis a PS5 Pro rendelkezhet egy "ultra-boost" móddal, amely segíthet több és stabilabb fps-t, nagyobb felbontást elérni. A Sony azonban állítólag figyelmeztette a fejlesztőket, hogy számos nem patchelt cím nem fog javulást mutatni ebben az ultra-boost módban sem, ahogy a rögzített felbontással és rögzített grafikai beállításokkal futó videojátékok sem tudnak majd részesülni az extrákból.
A PS5 Pro Enhanced plecsni követelményei egyébként nagyrészt hasonlónak tűnnek ahhoz, amit a Sony a PS4 Pro esetében szabott meg, és itt is van némi rugalmasság, így a fejlesztők kiválaszthatják, hogy mit szeretnének javítani. Ha egy játék megfelel az Enhanced feltételeinek, akkor az megjelenhet a lemezek dobozán és a Sony PlayStation Store oldalain is. Persze ezek nem hivatalos információk, így bár hihetőnek tűnnek az elhangzottak, kezeljétek őket pletykaként.