A világ vezető kijelzőgyártójaként az LG Display nemcsak a saját márkaneve alatt forgalmazott monitorokhoz és televíziókhoz készít paneleket, hanem világszerte számos partnert is ellát, így a dél-koreai gyártó mindenkori technológiai fejlesztései egy sor későbbi termékben köszönhetnek vissza.
Ezért aztán a vállalat legújabb megoldása, a cég által világelsőként jellemzett Dynamic Frequency & Resolution (DFR) is kisebb forradalmat robbanthat ki a játékosoknak szánt megjelenítők piacán, egy olyan döntést adva a felhasználók kezébe, amiről azok eddig csak álmodhattak.
Az LG által kifejlesztett legújabb OLED kijelzője ugyanis lehetővé teszi, hogy válasszunk a főként kompetitív játékokban hasznos nagy képfrissítési sebesség és a látványt a csúcsra járató magas felbontás között. Amennyiben a képfrissítést preferáljuk, Full HD felbontás mellett akár 480 Hz-et is kipréselhetünk a panelből, a látványra koncentrálva pedig UHD felbontásban és 240 Hz-es képfrissítés mellett élvezhetjük a tartalmakat.
Ahogy az LG írja, a hagyományos panelek fix felbontással dolgoznak, még akkor is, ha a képfrissítési arány variálható. A DFR előnye tehát az, hogy a felbontás lejjebb tekerésével az átlagosnál magasabb képfrissítési sebességet érhetünk el. Az üzemmódok szabad kiválasztása mellett pedig a 0,3 ms-os válaszidővel dolgozó LG-panel olyan megoldásokat is támogat, mint a fényerőt feljebb tornázó META Technology 2.0, valamint a közvetlenül a kijelzővel hangot generáló Thin Actuator Sound.
A hivatalos közlemény alapján LG a 31,5 hüvelykes méretben küldte gyártásba a forradalmi panelt, amit a januári CES 2024 konferencián kiállított 32GS95UE monitorban már élőben is láthatott a közönség. A koreaiak terve szerint elsőként az LG Electronics termékeiben bukkan majd fel az új OLED kijelző, később pedig további "globális gaming brandek" felhozatalában is visszaköszön. A jövőben érkező, külsős gyártású monitorok közül az LG most csak az ASUS ROG Swift OLED PG32UCDP-t említette konkrétan.