A Facebook tulajdonában lévő Oculus a Game Developers Conference-en mutatta be a már régóta pletykált új VR-headsetet, amelynek nem találtak ki teljesen más márkanevet, szimplán Rift S névre hallgat. Nagyobb felbontás, kényelmesebb viselet jellemzi, ráadásul a tervezéséhez segítséget nyújtott a Lenovo, pontosabban az a csapat, amely a kínai vállalatnál a Legion gaming hardverekért is felel.
Az új headset egyrészt felbontásban javít: összesen 2560x1440 képpontot jelenít meg, ami szemenként 1280x1440-et jelent. Ez ugyan az előző Rift 1080x1200 képpontos szemenkénti felbontásához képest nagyobb, de a tavaly ősszel bejelentett, inkább casual felhasználókra célzó Oculus Quest 1600x1440-es értékét érdekes módon nem éri el, ráadásul a Questbe OLED panelt szerelnek, míg a Rift S megmarad annál az LCD technológiánál, amit az önállóan működő Oculus Go is használ.
Zúg az éji bogár, nekimegy a falnak... de nem a Rift S-ben
A Rift S szintén azt az Oculus Insight nevű követési rendszert használja, mint a Quest, és szintén mindkét headsetbe beépítik a Passthrough Plus rendszert, ami tulajdonképpen egy kamerarendszerrel segített környezet-feltérképezési segéd. Ezzel akár a szemüveget hordva is megnézhetjük a külvilág képét, és a játékokon belül is ezek segítenek feltüntetni azt a kéken világító határvonalat, ami a szobánk falait, vagy a bútorokat jelzi. Így kevesebb az esély arra, hogy nekimegyünk valaminek VR-ezés közben, vagy átesünk a székünkön. A bemozogható, biztonságos terület kijelölése is sokkal könnyebb, mint az előző Rifttel, itt simán a Touch kontrollerrel tudjuk meghúzni a határokat.
Dizájn terén használta az Oculus igazán a Lenovo Legion csapat segítségét: az eszköz pántjai könnyű, hálós kialakítást kaptak, ami egyébként a PlayStation VR megoldásához hasonló. A fő pánt könnyen simul a fejre, és a headset dőlésszögét a pánt hátulján lévő tekerőgombbal szabályozhatjuk. A szemüveg jobb alsó részén levő csúszkával mozgathatjuk a lencséket a szemünkhöz közelebb vagy távolabb. A pupillák fókusztávolságát szoftveresen is állíthatjuk.
A Questhez képest a Rift S eggyel több szenzort kapott, ez az Oculus szerint azért került bele, hogy "maximalizálja a kompatibilitást a meglévő Rift tartalmakkal és növelje a követés pontosságát", bármit is jelentsen ez. A fülre lapuló fülhallgatókat a fül közelében lévő hangszórók váltják fel, de van lehetőség arra, hogy jack aljzatba dugott fülhallgatóval is használjuk.
Nem kell még erősebb gép
Az Oculus külön kiemelte, hogy a Riftről Rift S-re váltóknak nem kell feltétlenül fejleszteniük a PC hardverén, ami az előző generációt kiszolgálta, az újnak is elég lesz. Ez viszont azzal járt, hogy a Rift S-en a 90-ről 80 Hz-re csökkentették a képfrissítést.
Érdekes módon a Quest és a Rift S egyaránt 399 dollárba kerül majd (tehát a Riftnél 50 dollárral lesz drágább), és még valamikor tavasszal kerül forgalomba. A pontos dátumot még nem tudni, de április 30-án lesz a Facebook F8 fejlesztői konferenciája, szóval esélyes, hogy vagy akkorra időzítik a megjelenést, vagy ott árulják el a viszonylag közel lévő dátumot. Ezzel együtt a "sima" Riftet szépen elkezdik kivezetni a piacról.
A Rift S hivatalos aloldalán egyrészt fel lehet iratkozni egy értesítőre, amely jelez, ha elérhetővé válik az eszköz, emellett egy segédprogramot is letölthetünk itt, amely megvizsgálja, kompatibilis-e a gépünk a Rift S-szel. Alapvetően a két VR-headsetet hasonló kategóriásnak szánják, de más célközönségnek szánják, a Quest a gyártó szerint inkább olyan lesz, mint a játékra használt gépeknél egy kényelmesebb, de kevesebbet tudó konzol, míg a Rift S lesz a hardcore játékosok választása. A játékok egy része, például a Beat Saber vagy a Dead & Buried 2 mindkét szemüveggel játszható lesz, de lesznek olyan címek is, amik már csak a Rift S-en futnak majd. Az Oculus Studios két exkluzív játékot is kiad a Rift S indulására, az egyik az északi mitológiára épülő verekedős játék, az Asgard's Wrath, míg a Stormland egy nyitott világú kaland, ahol egy robot fémbőrébe bújva fedezhetünk fel egy idegen bolygót.