Sokan kritizálták a Bethesdát azért, amiért az AMD-vel kötött partnerséget a Starfield fejlesztése során, a pirosak pedig nem voltak kifejezetten engedékenyek azzal kapcsolatban, hogy milyen konkurens technológiák kerülhetnek be a játékba. Emiatt a Starfield nem támogatja sem az Intel-féle XeSS-t, sem az Nvidia DLSS technológiáját, komoly gondokat okozva azoknak a gamereknek, akik egy kicsit többet szeretnének kihozni a hardverükből.
A Bethesda persze fogadkozik, hogy a megjelenést követően folyamatosan érkeznek majd a frissítések a Starfieldhez és az Nvidia driverekhez is. A modderek azonban nem várnak a fejlesztőkre, egy Okhayko nevű alkotó például már meg is találta a módját a teljesítménynövelésnek.
Ehhez a Resizable BAR-t, a PCI Express egyik funkcióját hívta segítségül, ami lehetővé teszi, hogy a processzor a GPU teljes memóriájához közvetlen hozzáférést kapjon. Vannak olyan játékok, amelyek ebből egyáltalán nem profitálnak, a Starfield azonban nagyon is.
A trükk sajnos nem hívható elő két kattintással. Először is meg kell győződnünk róla, hogy a BIOS-ban aktiválva van a funkció. Ehhez legalább 10. generációs Intel processzorra (vagy Zen 3-as AMD-re) és legalább 400-as sorozatba tartozó alaplapra van szükség, ráadásul a funkciót több gyártó BIOS-ában alaposan el is dugták. Ezen felül szükségünk lehet egy BIOS frissítésre, az RTX 3000-es kártyák esetén pedig egy firmware frissítés is kellhet. Ha mindez megvan, már csak az Nvidia Profile Inspectort kell letöltenünk és módosítanunk az alábbi beállításokat:
- Válasszuk ki a legördülő menüből a Starfieldet
- Görgessünk az 5. blokkhoz
- Aktiváljuk az rBAR-t
- Az rBAR - Optionst állítsuk 0x00000001-re
- Az rBAR - Size Limit-et állítsuk 0x0000000040000000-re
- A jobb fölső sarokban kattintsunk az "alkalmaz" gombra