Hirdetés

Nagyon furcsa beállitásokkal vadítja a gameregereket a Razer



|

A döntött billentyűzet után itt a döntött egér, és végre a gyorsulás is hasznos funkció lehet.

Hirdetés

Megszoktuk már, hogy a Razer amellett, hogy rendszeresen elég menő gamerkiegészítőket dob piacra, néha teljesen elvadult ötletekkel is előáll. Ezeknek csak a fele áprilisi tréfa, jelentős részüket tényleg komolyan gondolták a vállalat mérnökei. A most bejelentett két új funkcióról, a Mouse Rotationről és a Dynamic Sensitivityről nem gondoltuk volna, hogy szükségünk van rájuk, de az első beszámolók alapján valóban hasznosak lehetnek sok gamer számára.

Bár néhány éve még furcsán néztünk azokra, akik 30-45 százalékkal elforgatták a billentyűzetüket - hol azért, mert csak így fértek el az asztalon, hol azért, mert így kényelmesebb tartani a csuklójukat -, ma már teljesen bevett szokássá vált ez a fajta irányítás a számítógépes játékokban. Az elmúlt időszakban egyre többen kezdték el az egereiket is befordított csuklóval tartani, ilyenkor azonban az oldalirányú mozgáshoz átlósan kell húzni a vezérlőt, ami nem ideális.

Ezzel a funkcióval beállíthatjuk, hogy milyen szögben tartjuk az egeret, ezzel ellensúlyozva a mozgatást. A funkció egyelőre csak a Razer csúcsmodelljeiben, a Deathadder V3 HyperSpeedben és a Viper V3 Pro modellben érhető el, amihez az eddigi beszámolók alapján a játékosok könnyen hozzászoktak, és bár kezdetben tudat alatt folyamatosan korrigálták a mozdulataikat, viszonylag gyorsan adaptálódtak.

Hirdetés

A másik újdonság a dinamikus érzékenység, ami a rettegett egérgyorsítást hivatott felváltani. Minden valamire való gamermagyarázó úgy kezdődik, hogy tisztázza:

Az egérgyorsítás maga a Sátán!

Ezért azonnal ki kell kapcsolni, mert sokkal kevésbé lesz konzisztens az irányítás, ha nem egyenletes sebességgel mozog a kurzor. Nos, a jelek szerint mégsem ördögtől való a funkció, csak okosan kell használni. A Razer megoldása három opciót kínál:

Classic módban a Windows natív megoldásához hasonló gyorsítást kapunk, csak valamivel természetesebb, kezelhetőbb implementációval. Natural módban már viszonylag korán felgyorsul a kurzor, de nem a végtelenségig, hanem legfeljebb 1:1,5 arányig, míg Jump módban viszonylag sokáig nem érezhető a gyorsulás, a nagy rántásoknál viszont hirtelen sokat gyorsul a kurzor. Első hallásra ez tűnik a leghasznosabbnak: a precíz mozdulatokat még egyenletes sebességekkel végezhetjük, a flickek viszont mindig gyorsabbak, és mindig ugyanannyira gyorsak. Ha valakinek egyik sem tetszik, az egy teljesen egyedi görbét is beállíthat magának.

Mivel szoftveres újdonságokról van szó, idővel várhatóan a Razer többi rágcsálója is megkapja majd az említett funkciókat.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.