Szeptemberben leplezi le az Intel 13. generációs, Raptor Lake nevű processzorcsaládját, a következő hónapban pedig már a polcokon is lesz az első adag a különböző modellekből. Ezt egy Enthusiastic Citizen fedőnevű, egyébként megbízható szivárogtatónak tartott felhasználó szellőztette meg a Bilibili közösségi oldalon. Pontos dátumokkal is rendelkezik:
A bemutató szeptember 28-án lesz, a bolti start pedig október 17-én.
Az előbbi logikus: 27-én kezdődik az Intel Innovation konferenciája, magától értetődik, hogy ott mutatják meg a közönségnek, mit tud majd a Raptor Lake.
Szokás szerint nem a teljes családot dobják piacra októberben, hanem a három nagyágyút, amelyeket a már ismert számozással láttak el. A zászlóshajó természetesen a Core i9-13900K lesz, a felső-középkategóriát a Core i7-13700K képviseli, a gamerek kedvence pedig alighanem a Core i5-13500K lehet: ez pont annyi magot tartalmaz és olyan órajelen fut majd, hogy a közeljövőben egy játék számára sem lesz ez a CPU a szűk keresztmetszet.
Akik nem tuningolnak, cserébe költséghatékonyabban építenének PC-t, azoknak várniuk kell: a K jelzés nélküli, tehát gyárilag maximalizált órajelű modellek csak jövő januárban érkeznek. Várhatóan 5-én, a CES-en mutatják be őket és a hónap második felében kerülnek piacra.
Az alaplapokat is hasonlóan ütemezik: a felsőkategóriás, Z790 chipsettel ellátott modellek az első processzorokkal együtt, októberben érkeznek a szivárogtató szerint, az olcsóbb H760 és B760 chipsetesek pedig januárban. Jó hír viszont, hogy a jelenlegi Alder Lake processzorokra tervezett 600-as chipsetsorozat kompatibilis lesz a Raptor Lake CPU-kkal, azaz megúszhatjuk alaplapcsere nélkül, igaz, sok modell esetén alighanem szükség lesz BIOS-frissítésre.
A Core i9-es Raptor Lake processzor előzetes teszteredményei is kiszivárogtak, és ami a játékokat illeti, az eredmény nem túl lelkesítő: vagy pont ugyanolyan sebességgel futtatja a processzorigényes címeket, mint elődje, vagy csak egy kicsit gyorsabban. Igaz, ezek egyrészt tesztpéldányok voltak, optimalizálatlan környezetben, másrészt mi arra is nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy használják ki őket a produkciós szoftverek (videószerkesztők, 3D-s render engine-ek).