A hét egyik fontos fejleménye volt, hogy a napokban elindult a Sony saját játékstreaming-szolgáltatásának meghívós bétatesztje, amely PlayStation 5 Cloud Streaming néven kel versenyre a Microsoftnál már közel 3 éve elérhető Xbox Cloud Gaminggel.
A szolgáltatásról egyelőre csak annyi derült ki, hogy a Game Pass Ultimate-rivális PlayStation Plus Premium előfizetés része lesz, és akár 4K-s felbontásban hajtja meg a felhőn keresztül futtatható PlayStation 5-ös játékokat. Most viszont egy szivárgásnak köszönhetően talán kicsit okosabbak lettünk a részleteket illetően.
A játékipari pletykák egyik legmegbízhatóbb forrásának számító Tom Henderson úgy értesült, hogy a PlayStation 5 Cloud Streaming nyilvános rajtjára még a Sony idei pénzügyi évében, vagyis legkésőbb 2024 márciusáig sor kerül. A szolgáltatás állítólag Cronos kódnéven fut, és már 5 éve zajlik az előkészítése.
A hosszúra nyúlt fejlesztés oka, hogy kezdetben nem állt rendelkezésre olyan hálózati infrastruktúra, amely lépést tudott tartani a PlayStation 5 villámgyors SSD-tárhelyével. A Future Technology Group részlegnek ezért elő kellett állnia egy új hálózati tárolási megoldással. Az erőfeszítések eredménye a "Kura" kódnevű, PCIe (NTB) szerver, ami 5 GB/s-os maximális olvasási sebességgel és 1 ms alatti késleltetéssel dolgozik.
Henderson szerint a japánok 28 adatközpontra építik a PlayStation 5 Cloud Streaminget, vagyis végül egy masszív infrastruktúrát pakoltak a szolgáltatás mögé. Ez persze mind csak pletyka, az újságíró múltja miatt viszont jó esély van rá, hogy a jelentés nem áll messze az igazságtól.