Rövidesen itt vannak az AMD Big Navi-alapú grafikus vezérlői, azonban az AMD NVIDIA DLSS technológiájára adott válaszára még várnunk kell. Az ugyanis csak a Radeon RX 6800 XT megjelenése után fut majd be.
A PCGamer szerint a jelenleg kiszivárgott mérések a Turing-alapú kártyák elé, de az Ampere-alapú sorozat mögé helyezik el a Big Navit ray tracing terén. Azonban kulcsfontosságú lehet a jövőre nézve az AMD Super Resolution technológiája.
A szakértők szerint az, hogy a Radeon RX 6000-es kártyák Super Resolution nélkül is túlteljesítik a Turing-alapú megoldásokat, bizakodásra ad okot. Az NVIDIA teljesítményelőnyének egyik kulcsa ugyanis a DLSS technológia, ami mesterséges intelligenciával skálázza fel az alacsony felbontású vizuális elemeket magas felbontásúra, valós időben.
Mindez felgyorsítja a grafikus renderelést, mert alacsony felbontás mellett zajlik a folyamat, majd felskálázzák azt a natív felbontásra. Az AMD a maga megoldásáról többször is beszélt már, a technológia nyílt forráskódú és keresztplatformos lesz, mindez segíti a további fejlesztését, és elvileg a PS5, valamint Xbox Series X konzolokra is megérkezhet.