Az év elején arra tippelt egy elemző, hogy hamarosan elkezdődhet a PlayStation VR 2 gyártása, ám egy friss közleményből biztosan tudhatjuk, hogy az azóta eltelt bő egy hónapban erre még nem került sor. Ugyanis egy szenzor kapcsán a Sony még egyeztet egy potenciális beszállítóval, ráadásul egy olyan funkció megvalósításához kapcsolódóan, amit már megígértek nyilvánosan is.
A kérdéses gyártó a Tobii, akik PC-n már jó néhány éve piacvezetőnek számítanak a szemkövetés videojátékos alkalmazásában. A cég szimulátorok, mint a Star Citizen, az Elite: Dangerous, vagy a Microsoft Flight Simulator, versenyjátékok, például az F1 2021, és számos akciójáték, köztük a Far Cry 6, vagy épp a Shadow of the Tomb Raider kapcsán is beépített olyan funkciókat, amiken keresztül a szemünkkel irányíthattuk a játék egy-egy aspektusát, így a célzást, vagy a kamera forgatását is.
Hétfői közleményükben (amit aztán a pénzügyi jelentésükben is külön kiemeltek) bejelentették, hogy tárgyalnak a Sonyval, hogy ők szállíthassák a PlayStation VR 2 szemkövető szenzorait, ami egyfelől jó bevételi forrás lehetne a cégnek, másfelől a PlayStation is nyugodt lehetne, hogy egy bejáratott megoldást használ saját headsetjeiben.
A bejelentésből viszont az is következik, hogy a fejre rögzíthető kijelző alkatrészeinek listája még nem végleges, vagyis biztos, hogy nem került tömeggyártásba. A Sony egyébként korábban, amikor a CES-en leleplezte a PlayStation VR 2 specifikációit, már biztosan érkező funkcióként hivatkozott a szemkövetésre. Azt viszont konkrét kérdésre sem voltak hajlandók elárulni, hogy még idén megjelenhet-e a PSVR második generációja, hiába számítanak erre gamerek, elemzők és szivárogtatók is.