Hivatalosan még be sem jelentette a Sony a PlayStation 5 Prót, ám ez nem jelenti azt, hogy új információk nélkül maradnának azok, akik a kilencedik generációs konzol erősebb változatáról szeretnének mindent megtudni. A legújabb pletykákat a RedGamingTech-es Paul Eccleston szállítja, ám van egy kis szépséghiba velük kapcsolatban. Azt már megszokhattuk, hogy a pletykák, kiszivárgott információk megbízhatósága finoman szólva is kétséges, nos ez a bizonytalanság új szintre emelkedik azzal, hogy a mostani újdonságokkal kapcsolatban maga Eccleston is azt mondja, hogy több, egymásnak ellentmondó információnak is a birtokában van.
A PS5 Próról a nyár folyamán már írtunk, akkor még az volt a mondás, hogy a rendszerchipet az AMD tervei alapján 4 vagy 5 nm-es gyártási technológiával a TSMC gyártja majd, most ez az információ szelídült kicsit, és a legvalószínűbb befutónak a 6 nm-es eljárás tűnik. A Viola APU-ban várhatóan 8, a Sony igényeihez alakított Zen 2 mag és RDNA 3 grafikus gyorsító lesz - utóbbi 32, feltehetően szintén finomhangolt GPU-t tartalmaz, de csak 30 lesz aktív. Úgy tűnik, hogy a pénz beszél elvet követve a Sony alaposan megvágja a GPU magok számát, hiszen a nyári pletykák még "akár 72 magról" szóltak… A processzor órajele viszont továbbra is 4 GHz fölé várható, a GPU esetében pedig valahol a 2,5-2,8 GHz-es intervallumban alakulhat.
A további információk egyeznek azzal, amit már eddig is tudtunk; a memória mérete például 16+4 GB lesz, mégpedig olyan kiosztásban, hogy a játékok számára fenntartott 16 GB GDDR6 technológiát használ majd, az operációs rendszer pedig 4 GB DDR5 memóriát fog használni. Ez a fajta megoldás elsősorban azért előnyös, mert a rendszer és a játékok nem közösködnek, így a játékokat és az operációs rendszert is fix RAM mennyiségre lehet optimalizálni, amivel végső soron nagyobb teljesítmény érhető el.
Végül, de nem utolsó sorban még egy érdekes, ám ellentmondásos információkon alapuló pletyka, hogy a PS5 Próba akár két darab Tempest Engine is kerülhet, minden eddiginél magasabb szintre emelve a 3D hangélményt.