Akármekkora teljesítményt is pakolunk egy gaming PC gépházába, egy nem megfelelő monitor alaposan hazavághatja az élményt, így a költségvetés tervezésekor nem érdemes ezen spórolni. A játékosok ma már szerencsére nyakig úsznak a kifejezetten erre a célra megszületett ajánlatokban, ám hiába a különböző márkák offenzívája, a piacvezető gyártó stabilan őrzi az első helyét a népszerűségi listán.
A Samsung ugyanis nemrég közleményben tudatta, hogy 2023 már sorozatban az ötödik év volt, amikor a saját gaming monitorjai számítottak a legjövedelmezőbb portékának a kategóriában.
Az eredmény az IDC elemzőcég tavalyi évről szóló kutatásából származik, amely arra jutott, hogy a dél-koreai óriás 2023-ban a bevételek alapján minden korábbinál magasabb, 20,8%-os szeletet hasított ki a gaming monitorok piacából. Ennél is beszédesebb viszont, hogy az OLED-monitorok globális piacán 34,7 százalékos bevételi részesedéssel ugyancsak az élen áll a cég, holott az első ilyen modellét, az Odyssey OLED G8-at (G85SB) csak 2022 decemberében küldte boltokba.
A Samsungnak tehát az OLED kategóriában egyetlen év is elég volt, hogy megszerezze a vezető pozíciót, ez pedig nemcsak a bevétel szempontjából igaz, hanem az eladott darabszámot tekintve is, amely alapján a vállalat a tavaly 28,3 százalékos részesedéssel futott be az első helyre. Az idei évben pedig a lendület megőrzésével számolnak a koreaiak, miután a januári CES 2024 konferencián három új OLED monitort (G80SD, G60SD, G95SD) is bejelentettek.
A gyártói közlemény alapján Hoon Chung, a Samsung Electronics kijelzőkért felelős üzletágának ügyvezető alelnöke a fogyasztói igények megértésében és a kiváló teljesítményre való törekvésben jelölte meg a siker kulcsát.