Hónapok óta folyamatosan jönnek a pletykák, szivárgások a Sony következő konzolja, a jó eséllyel idén év végén érkező PlayStation 5 Pro kapcsán. Van, amikor ezek teljes erőből lapátolják a szenet a hype vonatba, és olyan is előfordul, hogy behúzzák a vészféket, mert azzal riogatnak, hogy annyira azért nem eszik forrón a kását. Most az előbbi csoportba állt be a Moore's Law is Dead csatorna, melynek házigazdája megbízható forrásból kapott néhány kivejezetten izgalmas információt.
Az alábbi videóból megtudtuk, hogy a Trinity kódnéven készülő vas grafikus gyorsítója állítólag 67 TFLOPS teljesítményre képes. Mivel itt FP16-os értékről van szó, meg kell feleznünk, hogy össze tudjuk hasonlítani az Xbox Series X-rajongók és a Microsoft által annyiszor durrogtatott 12 TFLOPS teljesítménnyel, de még így is hatalmas a különbség.
A TFLOPS persze önmagában még nem jelenti, hogy háromszor gyorsabbak lesznek a játékok: a dokumentumok szerint a grafikus teljesítmény 45%-kal lehet jobb, míg a Ray Tracing akár 2-4-szeres szorzót kaphat. Az AMD ezt a PC-kbe szánt grafikus chipjei kapcsán megközelítőleg sem tudta hozni az RDNA2 - RDNA 3 váltásnál, ez viszont szép jövőt jósolhat a következő generációknak.
A nyers erőn kívül is lesznek azért érdekességek, elsősorban a PlayStation Spectral Super Resolution, ami egy DLSS-hez és FSR-hez hasonló felskálázási megoldás. A technológia jelenleg 4K-ig tudja feltolni a felbontást, ez viszont a jövőben változhat, vagyis úgy tűnik, hogy a Sonynak hosszútávú tervei vannak vele.
A 45%-os ugrás grafikus teljesítményben márt azt jelenti, hogy az eddig 40-45 fps között ugráló játékok (The Last of Us: Part II) mostantól stabil 60-at, míg a 80 körül teljesítők (God of War: Ragnarök) fix 120-at hozhatnak. Ez már önmagában is fantasztikus lenne, és erre jön még rá a jobb sugárkövetés.