A Blue Microphones cég bizonyára már sok olyan felhasználó számára ismert, akik nem ének és hangszerek, hanem YouTube-beszélgetések, podcastok, játékstreaming céljából keresnek professzionális mikrofonokat (oké, legyünk pontosak, zenei célú eszközeik is vannak, de a legnagyobb elismerést mégis a beszédmikrofonokkal szerezték). A Yeti sorozat tagjait előszeretettel használják az említett területeken tevékenykedők, többek között a kiváló hangminőség, a gyermekien egyszerű kezelés, valamint a felhasználási területeket kiszélesítő extrák miatt.
Miután tavaly júliusban a Logitech megvásárolta a Blue Microphones-t, sokan voltak kíváncsiak arra, merre haladnak majd az addig egyedinek számító újdonságok, de a jelek szerint a neves perifériagyártón belül is megmaradt különálló, jól felismerhető márkának a mikrofonos üzletág. A legújabb modell, amely a Blue Yeti X névre hallgat, továbbra is az eddigi, jól felismerhető dizájnt ötvözi a jóféle belső tulajdonságokkal.
A leginkább szembeötlő újdonság a mikrofon frontoldalán, a bemeneti hangerő-gomb körül látható. A "tekerős" szabályzót ugyanis led pöttyök veszik körbe, amelyek alapesetben azt mutatják, mennyire srófoltuk fel a gaint, de használat közben élő vu-meterként működnek, tehát a felvillanó ledek mennyiségéből, és persze a zöld-sárga-piros színekből láthatjuk az aktuális bemenő hangszintet - így aztán gyorsan állíthatunk is ezen, ha túl halknak vagy épp túl hangosnak találjuk. Ezáltal mindenféle képernyőn keresgélés és egérrel bogarászás nélkül, azonnal megoldhatjuk, hogy streamelés közben ne legyen túl halk a beszédhangunk, vagy ellenkezőleg, ne robbantsuk ki a hallgatóink fülét a túlvezérelt bemenő jel miatt.
Egy új, négy kapszulás mikrofon-rendszer került a fémháló mögé is, ami még érzékenyebb, valamint még jobban elkülöníthető használati módokat kínál. Válthatunk arra, hogy csak a beszélő irányából érkező hangra fókuszáljon a Yeti X, vagy kétirányú hangra álljon át (mondjuk egy kétszemélyes interjú esetén), illetve térmikrofonként négyfelé figyeljen, és létezik csak a két oldalsó mikrofont használó sztereó mód is. A már említett elülső gomb nyomva tartásával pedig egyéb exta irányításra is lehetőségünk lesz, például a blend módban beállíthatjuk, hogy a streamünkben milyen arányban szóljon egymáshoz képest a hangunk és a közvetített játék saját hangja. Ezáltal nincs szükség sem valamilyen szoftveres hangkeverési megoldásra (amihez ugyebár a képernyőn futó játékot kell megszakítani), de külön hardveres keverőt sem kell beiktatni a mikrofon és a gép közé.
Ehhez még az új Blue Voice kezelőszoftver is hozzátesz néhány apróságot, például beállíthatjuk a hangunk karakterét egy soksávos EQ segítségével, amit aztán presetként is elmenthetünk, de persze előre beállított sablonokat is kapunk. Az új, USB-s Yeti X Windows és macOS rendszerekkel egyaránt kompatibilis, de a legtöbb Android mobilhoz is csatlakoztatható USB-C adapterrel. 24-bit/48kHz minőségben használhatjuk, és bár az analóg XLR csatlakozó most lemaradt, de cserében olcsóbb is lett az ilyennel is felszerelt Yeti Pro modell 250 dolláros áránál, októbertől ugyanis 170 dollárért lehet bezsákolni.