Az Nvidia az RTX 4000-es széria bemutatójával együtt demózta saját felskálázó algoritmusa, a DLSS harmadik iterációját, ami a jelek szerint nemcsak arra lesz képes, hogy alacsony felbontású renderből varázsoljon gyönyörű képet, hanem arra is, hogy teljesen új képkockákat generáljon a meglévők közé, ezzel javítva az élményt, folyamatosabbá téve a képet. Tegnap az AMD is mesélt egy kicsit az FSR jövőjéről, ami jelenleg nagyon hasonló ösvényen halad.
A gyártó szerint az FSR 3.0 a jelenlegi 2.0-s változatnál kétszer több képkockával dobja meg fel a játékainkat, köszönhetően a Fluid Motion Frames névre keresztelt technológiának.
A részletekbe egyelőre nem mentek be, de az biztos, hogy a DLSS-hez hasonlóan ők is a képkocka-generálásban látják a jövőt (a DLSS 3 anélkül tudja minden második frame-et létrehozni, hogy akár csak egyetlen pixelt kirenderelne a GPU), ezzel gyakorlatilag megduplázva a frame rate-et. A technológia minden bizonnyal nagyban támaszkodik majd az új kártyák MI gyorsítóira.
Mivel az FSR 2.0-t is csak idén nyáron mutatta be a vállalat, valószínűleg még legalább fél évre vagyunk az FSR 3.0 debütálásától. Az AMD felskálázó algoritmusát egyébként egyre többen implementálják, hamarosan például a Forza Horizon 5-be is bekerül a 2.2-es változat, bizonyos címekben azonban nem követték le a váltást a fejlesztők, így az új Call of Duty például még mindig az 1.0-s verziót használja.