Ma már gamerek milliói tolják kontrollerrel a belső nézetes lövöldözős játékokat, vagyis az FPS-eket, a 2001-es Halo: Combat Evolved berobbanása előtt azonban még széles körben elfogadott dogmának számított, hogy ezt a műfajt csak egérrel és billentyűzettel érdemes erőltetni.
Kevésbé ismert tény, hogy a prémium perifériákban utazó Thrustmaster már évekkel az Xboxot és a Bungie-t megelőzve igyekezett rácáfolni erre egy szokatlan formájú joystick-kontroller hibriddel, amit kifejezetten a first person shooterekhez fejlesztett ki a cég.
Az 1998-ban piacra dobott termék a beszédes Frag Master nevet kapta, utalva a "fragging" kifejezésre, amelyet az ölésre használnak a lövöldözős játékok rajongói közösségében (s ami egyébként a vietnámi háború lázadozó közkatonáitól ered, de ez egy teljesen más téma). A két oldalról megmarkolva kezelhető kontrollerre 4+6 gomb került, a kamera mozgatásához pedig az egész szerkezetet kellett ide-oda ráncigálni. Mindezzel halálosan gyors és precíz irányítást ígért Thrustmaster, a korabeli tesztek alapján azonban a Frag Master minden volt, csak könnyen kezelhető nem.
A Combatsim szerzője például nehézkes mozgásra panaszkodott, illetve azt is kiemelte, hogy a Thrustmaster megfeledkezett a tapadókorongokról, így a vezérlő állandóan elmozdult a helyéről. Magyarán hiába reklámozta a gyártó az "Ultimate" FPS-irányítóként, s hiába kapott egy egérgyilkosnak szánt "MegaHurts" üzemmódot, az akkoriban kifejezetten drágának számító, 70 dolláros Frag Masterrel csak hátrányba kerültünk a Quake III-as LAN-partykon.
A jó hír, hogy aki vonzódik a tech világ elfeledett szörnyszülötteihez, az az Ebayen még most is beszerezheti a kontrollert, ezért a dobozos-fóliás példányért például csak 12 ezer forintot kér a kaliforniai tulajdonos. Aki viszont nem menne ilyen messzire, az vethet egy pillantást Linus Sebastian, vagyis Linus Tech Tips bemutatójára is, aki fél perc alatt demonstrálta, micsoda borzalmas szerkezet is volt ez.