Ugyan a nagy videokártya-gyártóktól elsősorban azt várja a közönségük, hogy erős hardvert készítsenek, az AMD és az Nvidia (illetve hamarosan az Intel) szoftverfejlesztőként is fontos munkát végez, ez pedig nem csak a GPU-k illesztőprogramjának elkészítését érinti.
A játékbeli teljesítményt komolyan befolyásolják az utóbbi időben a különböző képfelskálázó megoldások, amik lehetővé teszik, hogy a videokártya kisebb felbontású képet rendereljen - így javítva a teljesítményt -, majd ezt a képet felskálázva a játékosok a kívánt minőségű látványvilágot kapják meg. Ezen a téren egyelőre az Nvidia megoldása, a DLSS számít piacvezetőnek, de lehet, hogy hamarosan behozza lemaradását az AMD.
Az AMD tavaly leplezte le saját megoldását, ami FidelityFX Super Resolution névre hallgat, és az ígért teljesítménybeli javulást ugyan általában sikerül hoznia, a képminőség hagy kívánni valót maga után, ha túl nagyra nő a különbség a renderelt, és a ténylegesen mutatott felbontás között. Talán ezen is javíthat, hogy a cégnél dolgoznak a technológia következő iterációján, amit a szakma képviselőinek a hónap vége felé fognak bemutatni.
Erre a 2022-es Game Developers Conference programjából derült fény, ahol a Következő generációs kép-felskálázás játékokban (az AMD bemutatója) nevű egyórás prezentáció is helyet kapott, egész pontosan március 23-ára ütemezték a szervezők ezt az eseményt.
A leleplezés helye egyébként nem véletlen, ugyanis a piros csapatnak nem elsősorban a játékosokat kell meggyőznie, hogy a FidelityFX Super Resolutiont válasszák, a technológia ugyanis akár az Nvidia kártyáin is működik.
A bekapcsolásához viszont az adott játéknak kell támogatnia, így elsősorban a játékfejlesztőknek kell úgy gondolniuk, hogy akár a DLSS helyett, vagy amellett érdemes beépíteniük alkotásukba az AMD felskálázó technológiáját is. Az FSR következő gerenációja persze lehet, hogy annyiban változtat a képleten, hogy a DLSS-hez hasonlóan társul majd hozzá valamilyen hardveres követelmény is. Szűk két hét múlva talán megtudjuk ezt is.