A napokban zajlik a játékipar egyik legfontosabb szakmai eseménye, a San Franciscó-i Game Developers Conference, ahol az AMD ismét szóba hozta a nemrég leleplezett következő generációs felskálázási technológiáját, a FidelityFX Super Resolution 2.0-t.
Ahogy azt az eredeti bejelentéskor már alaposan kiveséztük, az FSR 2.0 az Nvidia rivális megoldásához, a DLSS-hez hasonlóan már temporális algoritmusokkal dolgozik, így több adatra építhet a játékok grafikájának feljavításakor. Az AMD ígérete szerint ezzel még a natív felbontásnál is jobb képminőséget érhetünk el, ami első blikkre ugyan meredek állításnak tűnik, de a gyakorlati tesztek majd igazságot tesznek az ügyben.
Mivel az FSR technológiához továbbra sem szükséges dedikált hardvermodul, nem csak az AMD termékeivel kompatibilis. A pirosak a GDC-n árulták el, hogy az első generációhoz hasonlóan az FSR 2.0 is támogatni fogja az Xbox Series-konzolokat, a PlayStation 5-öket, és az Nvidia egyes videokártyáit. Ami a GPU-kat illeti, kaptunk egy táblázatot arról, hogy a legfrissebb, Beta3-as verzió alapján melyik célzott felbontáshoz milyen videokártya ajánlott.
Egy másik ábrán pedig az FSR 2.0 sebességével dicsekedtek el: mindhárom tesztelt Radeon-modellen (RX 6800 XT, RX 6700 XT, RX 5700 XT) 1,5 ms alatti időre volt szükség a felskálázás aktiválásához.
Az FSR 2.0 egyébként három grafikai beállítást kínál majd (minőség, egyensúly, teljesítmény), az AMD pedig azt ígéri, hogy valamikor a második negyedévben válik elérhetővé.