Májusban robbant be a mozikba az 1986-os Top Gun 36 év után elkészült folytatása, a film kritikái és a pénztáraknál mutatott teljesítménye alapján pedig cseppet sem kétséges, hogy Tom Cruise-éknak megérte leforgatni, hiszen ez lett a sztár karrierjének legjobban nyitó produkciója.
A Top Gun: Maverick egyik nagy pozitívuma, hogy a Val Kilmer által játszott Iceman is visszatér benne, a színész hangját viszont egy mesterséges intelligenciára épülő technológiával kellett újraalkotni, mivel a torokrákból felgyógyult Kilmer már képtelen a beszédre. A Spotify nemrég bejelentette, hogy felvásárolja az e mögött álló brit startupot, a Sonaticet, új lehetőségek előtt kövezve ki az utat a zenei streaming szolgáltatás számára.
Az akvizíció időpontját és a felvásárlási összeget nem hozták nyilvánosságra, a hírről beszámoló TechCrunch viszont emlékeztetett, hogy a Sonatic 2020-ban 2,3 millió eurót gyűjtött össze a befektetőitől, így esélyes, hogy valahol ebben az ársávban mozoghat a Spotify által kifizetett összeg is. A startup alkalmazottai a Spotify szolgáltatásainak személyre szabásáért felelős "Consumer and Platform BU in the Personalization Mission" nevű részleghez kerülnek.
"Nagyon izgatottak vagyunk a lehetőség miatt, hogy a Sonantic AI hangtechnológiáját a Spotify platformjára hozhatjuk, és új élményeket teremthetünk a felhasználóink számára. Ez az integráció lehetővé teszi számunkra, hogy új és még személyre szabottabb módon vonzzuk be a felhasználókat."
- nyilatkozta Ziad Sultan, a Sonaticet befogadó részleg vezetője és a Spotify személyre szabhatóságért felelős alelnöke. Ebből pedig már lehet némi fogalmunk, hogy a streaming platform mire szeretné használni a startup technológiáját, a felhasználóknak és az alkotóknak szóló új funkciókon (pl. fejlettebb hangalapú kezelés) túl viszont az is elképzelhető, hogy üzleti ügyfeleknek is kínálnak majd a Sonatic által kifejlesztett algoritmuson alapuló szolgáltatásokat, ami teljesen új terület lenne a svéd vállalat számára.
A Sonaticnek 10 partneri szerződése van különböző AAA-játékipari stúdiókkal, és rendszeres szereplő volt az olyan eseményeken, mint a fejlesztőknek szóló Game Developers Conference. Magyarán könnyen lehet, hogy a Spotify közvetetten a játékiparban is megveti a lábát, annál is inkább, mivel a zenei streaming platform szóvivője szerint nem bolygatják meg a Sonatic meglévő üzleti kapcsolatait.