Néhány hete mi is beszámoltunk róla, hogy a Windows 11 Insider kiadásában felbukkant egy Super Resolution nevű funkció, amit akkor nem igazán tudtunk hová tenni. Persze a redmondi vállalat mérnökei többször álltak már elő olyan megoldásokkal, amelyek nem létező problémákat próbáltak kezelni, de a jelek szerint most nem erről van szó.
A Microsoft fejlesztői blogján megjelent bejegyzés szerint egy olyan API-ról van szó, ami leegyszerűsíti azon fejlesztők dolgát, akik az Nvidia, az AMD vagy az Intel felskálázási algoritmusait szeretnék használni a játékaikban. A program menedzsere, Joshua Tucker szerint a DirectSR névre keresztelt megoldás a hiányzó láncszem, ami gyorsabb és hatékonyabb felskálázást tesz majd lehetővé.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy egy játéknak csak ezzel a rendszerrel kell kommunikálnia, az inputokat és outputokat pedig a DirectSR kezeli és bonyolítja. Így egy fejlesztőcsapatnak elég egyszer megírnia a kódot, nem kell külön foglalkoznia a DLSS, az FSR és az XeSS implementációjával.
A tervek szerint az API hamarosan elérhető lesz az Agility SDK bétájában, a március 21-én esedékes GDC-n pedig élőben is betekintést engednek majd a működésbe.