Lehet szeretni és lehet utálni, az Nvidia GeForce Experience sokszor hasznos tud lenni, pláne azok számára, akik nem annyira ismerik a videojátékok grafikai beállításait. Nekik mondjuk pont van egy szuper cikkünk, de azt is teljesen megértjük, ha valaki csak el akarja indítani a játékot, és közben kikapcsolódna egy kicsit. Nekik remek a GeForce Experience, hiszen az automatikusan elvégzi a hardverük alapján a grafikai beállításokat, és mint kiderült, ezeken vígan le is jelenti az Nvidiának.
A zöldektől most érdekes információkat kaptunk azzal kapcsolatban, hogy a játékosok hány százaléka használja a játékokban a ray tracing és a DLSS lehetőségeket. Az RTX 40-es szériával rendelkezők 83%-a kapcsolta be a játékokban az RT-t, és 79%-uk a DLSS-t is kipróbálta.
Azonban nem csak az Ada Lovelace generációval kapcsolatban vannak ilyen statisztikái az Nvidiának:
- Az RTX 30-as széria tulajdonosainak 71%-a használja a DLSS-t, az RT-t pedig 56%-uk,
- miközben az RTX 20-as kártával rendelkezők 68%-a kéri a skálázó segítségét, és a tulajok 43%-a kapcsolja be a valósidejű sugárkövetést.
Kiderült továbbá az is, hogy az RTX 40-es széria valamelyik modelljét hajtó játékosok 62%-a rendelkezik 144Hz-es, vagy jobb monitorral, viszont mindössze 28% játszik 4K-ban.
Ugyan ezek a statisztikák jól mutatnak, kicsit "nesze semmi, fogd meg jól" adatok, hiszen az Nvidia például nem konkretizálta, hogy mikortól számít valaki ray tracinget használó felhasználónak, vagy mit jelent, hogy valaki használja a DLSS-t.
"Valaki egyszer aktiválta egy játékban, rájött, hogy nem bírja a gépe, ezért kikapcsolta? Írjátok fel!"
Persze véletlenül sem szeretnénk cinikusak lenni és tényleg érdekes számok ezek, de a felmérési módszer ismerete nélkül nem igazán szabad messzemenő következtetéseket levonni. Nagyon érdekes például, hogy épp a korosodó, RTX 20-as kártyákat használók alkalmazzák a legkevésbé a DLSS-t. Ezt csak az Nvidia tudná megmagyarázni.