Bár a DLSS első változata még elég butácska volt sok hibával, az Nvidia algoritmusa elképesztő fejlődésen ment keresztül, és ma már szinte nélkülözhetetlen, ha élvezhető képkockaszámmal akarunk játszani a legújabb címekkel. A zöldek mögé természetesen azóta igyekszik felzárkózni az AMD és az FSR-rel, és persze ne felejtsük el az Intel XeSS megoldását sem.
A PC Master Race tagjai pár éve még hangosan kacagtak azon, hogy a PlayStation 4 Pro csak felskálázással tud 4K képet megjeleníteni, azóta viszont nagyot változott a világ, és a felskálázó algoritmusok a mindennapjaink részévé váltak.
Olyannyira, hogy a Remnant II gépigényét már úgy adták meg a fejlesztők, hogy belekalkulálták, hogy a játékosoknál be lesz kapcsolva a DLSS. Egyes játékosok szerint ez rossz irányba viszi el az ipart, mert a fejlesztőknek még annyira sem kell odafigyelniük az optimalizációra, az Nvidia szerint viszont elkerülhetetlen, hogy ez legyen az új standard.
A Digital Foundry most a Cyberpunk 2077: Phantom Liberty kapcsán tartott online kerekasztalt, ahová meghívták a játékot fejlesztő CD Projekt Red művészeti vezetőjét, és az Nvidia Applied Deep Learning Research részlegének fejét, hogy többek közt a DLSS 3.5-ről és annak használatáról beszélgessenek. Érdemes belehallgatni a diskurzusba, mert nemcsak az derül ki, hogy miként befolyásolta a játék fejlesztését a technológia, hanem az is, hogy a szakértők egyértelműen ebben az irányban képzelik el a jövőt. Ez mondjuk nem meglepetés, hiszen az Nvidia elképesztő összegeket ölt a mesterséges intelligenciával kapcsolatos kutatásokba.