Tegnap indult el az óceán túloldalán a YouTube legújabb szolgáltatása, ami hihetetlenül kreatív, de persze máshonnan nézve pedig teljesen egyértelmű nevet kapott. A YouTube TV egy olyan havidíjasmegoldás, amelyben több mint ötven tévécsatorna műsorát lehet nézni.
A havi 35 dolláros újdonság egyelőre természetesen amerikai kábelcsatornákat gyűjt egybe, és egyfajta családi konstrukciónak tekinthető, hiszen ennyi pénzért egyszerre hat Google-fiók tulajdonosa tévézhet. Emellett arra is lehetősége van az előfizetőknek, hogy egyszerre három különböző eszközt engedélyeztessünk, ami képes a tévés extra elérésére, így akár például az otthoni gépen, egy laptopon és egy okostelefonon is mehet az adás, akár egyszerre.
Mobilon külön app formájában is letölthető a szolgáltatás, viszont az Android és iOS alatt működő alkalmazást még csak néhány nagyváros lakói érhetik el (jelenleg New York, los Angeles, San Francisco és Philadelphia van a listán). Az app azért hasznos, mert teljesen a tévézésre hegyezi ki a YouTube felületét. Az alapértelmezett Home lapon saját nézési szokásainknak megfelelően ajánl csatornákat és műsorokat a rendszer, a Live mutatja meg az épp aktuális, élőben sugárzott műsorokat, míg a Library alatt találjuk az általunk lementett sorozatokat, filmeket és egyéb tartalmakat.
A 35 dollárt ugyan kissé húzósnak is tarthatjuk, de a hat fiók és a három szimultán eszköz már árnyalja a képet, ráadásul az első hónapban ingyenes szolgáltatás próbaidejének lejárta után a Google egy ingyenes Chromecastot is elküld az előfizetőnek, így akár mobilról tudja streamelni az adásokat tévékre és egyéb megjelenítőkre.
Egyelőre annyit tudni, hogy a tesztüzemben elérhető területek folyamatosan bővülnek, de még csak az Egyesült Államokon belül, az viszont még nem egyértelmű, mikor jön a szolgáltatás más kontinensekre, így például hozzánk is. Ennek leginkább jogi akadályai vannak, a Netflix bevezetésénél is jól láttuk, mennyire körülményes a különféle területeken érvényes műsorszórási és forgalmazási jogi hercehurca mellett terjeszkedni.
Mindenesetre a mostani lépésből is jól látszik, hogy a "hagyományos" tévézést leváltó online módszerek folyamatosan terjednek, és hamarosan az internetes cégek fölözik le a televíziós piac bevételeinek jókora részét is.