Néhány napja írtuk meg, hogy a Google hadjáratot indított a Discord kommunikációs platform népszerű zenés botjai ellen, melyek lehetővé tették, hogy a felhasználók YouTube-linkek segítségével állítsanak össze közösen élvezhető lejátszási listákat.
A százmilliók által kedvelt megoldások (pl. Groovy, Rythm) fejlesztőit a szerzői jogokra hivatkozva kényszerítette meghátrálásra a keresőóriás, a Discord viszont már teszteli a botok utódját, ami maga a YouTube lesz.
Elsőként a The Verge számolt be róla, hogy néhány szerveren már felbukkant az úgynevezett "Watch Together" funkció, ami integrálja a YouTube videóit a beszélgetésekbe. A megoldás hasonlóan működik a botokhoz, vagyis a felhasználók akár közösen is bővíthetik a lejátszási listákat.
Ez így eddig még bíztató is lenne, az integráció viszont egy kellemetlen bónuszt is tartogat a jól bevált botokhoz képest, a tesztelők szerint ugyanis nem hiányoznak a YouTube gyűlölt hirdetései sem.
Magyarán nagyon úgy tűnik, hogy meg kell barátkozni a dalok közt felcsendülő "kihagyhatatlan" ajánlatok gondolatával, ami különösen fájdalmas lehet azok után, hogy eddig több, kifogástalanul működő alternatíva között válogathatott a közönség.