A Xiaomi nemrég tette közzé az idei harmadik negyedéves üzleti jelentését, amelyből kiderült, hogy a negyedéves árbevétele minden eddiginél magasabb lett, 7,63 milliárd amerikai dollár.
Ennél is érdekesebb viszont, hogy a sikert igazából az okosotthonra és az IoT-re koncentráló divízióknak köszönheti a Xiaomi, az okostelefonos ágazat nem szárnyalt olyan mértékben, sőt, igazából visszaesett.
Az okostelefonok persze még mindig az árbevétel nagyját, 4,59 milliárd dollárt adnak, de éves szinten ez a szám 7,8 százalékkal alacsonyabb. A harmadik negyedévben 32,1 millió mobilt szállított a cég, amivel 9,2 százalékos piaci részesedést ért el, és a világ negyedik legnagyobbja. Hozzátartozik persze, hogy az elemzők korábbi jelentései alapján Európában jóval átlag fölötti növekedést és hatalmas népszerűséget produkál a márka.
Az IoT-s és az egyéb fogyasztói eszközökből 2,22 milliárdos bevételt szerzett a cég, ami éves szinten 44,4 százalékos növekedés. Az okostévék és a laptopok 36,5 százalékkal többet, 824 milliót hoztak a vállalatnak. A Xiaomi nyeresége egy év alatt 37,1 százalékkal emelkedett, és csak ebben a negyedévben több volt, mint 2018 egészében.