Jó ideje húzódik a Vodafone és a Liberty Global násztánca, már 2015 környékén is volt szó egy hasonló üzletről, de akkor még azt nyilatkozták, a két cég elképzelései nem teljesen ugyanazok a közös működéssel kapcsolatban. Most viszont pont került az i tetejére, 23 milliárd dolláros, azaz 18,4 milliárd eurós vételáron vándorol a piros mobilszolgáltatóhoz a Magyarországon UPC márkanéven futó leányvállalat mellett a német, román és cseh cég is.
Persze mindez nem jelenti, azt, hogy a UPC ügyfelek mára már "vodásként" ébredtek: az üzlethez különféle versenyjogi szervezetek, valamint az Európai Bizottság jóváhagyása is szükséges, ezért csak 2019 közepére zárulhat le teljesen a bekebelezés. A Vodafone ezzel nagyot kaszál az érintett piacokon, hiszen az erős mobilos portfóliója mellé szintén komoly vezetékes bizniszt szerez, ezáltal máris a Telekom egyenlő erejű vetélytársa lesz.
A Liberty Global pedig annyit nyer az üzleten (a vételár mellett persze), hogy kiszállhat egy számukra kifejezetten érthetetlen, túlzottan szétszabdalt piacról. Az amerikai vállalat vezetősége sosem tudta igazán elfogadni azt, hogy az európai országok között hihetetlen különbségek vannak árakban, szolgáltatási elvárásokban, meg úgy egyáltalán minden téren, és nehezen nyelték le, hogy ugyanazt a szolgáltatást miért kell tizedannyiért adniuk egy kelet-európai országban, mint amennyiért "a Nyugaton" értékesíteni tudják.
Jövőre tehát Magyarországon érdekes új versenyhelyzetek kezdődhetnek, hiszen kábeles fronton erősített a román DIGI is az Invitel lakossági üzletágának felvásárlásával, valamint ott a Telekom, amely eddig sok szempontból versenytárs nélkül uralkodhatott a mobilos, vezetékes és tévés kombinált csomagokkal. A felhasználóknak természetesen jót tehet ez a verseny, hiszen rákényszeríti majd a szolgáltatókat a még jobb árak és egymást túllicitáló szolgáltatások bevezetésére.
Azt persze még nem tudni, mi változik a mostani UPC ügyfelek számára az általuk használt csomagokban, az előfizetések áraiban, vagy bármi egyébben, de ezek kidolgozására és kommunikációjára van egy jó éve a leendő tulajdonosnak.