Hirdetés

Visszatért a YouTube-ra a legnépszerűbb magyar csatorna, idén tavasszal hagyták el a platformot



|

Ennyi volt, a jelek szerint nem vált be számukra a YouTube-tól való elszakadás és az önálló út.

Hirdetés

Idén áprilisban döntött úgy az ország legnépszerűbb YouTube-csatornája, hogy elhagyja a videomegosztót. Arról a KerekMese nevezetű csatornáról van szó, amelyek tavasszal már 948 milliós nézettséggel rendelkeztek. A 2012-ben alapított KerekMese csatorna mögött Tavaszi László informatikus és felesége, Vass Mónika grafikus állnak, ők határoztak úgy, hogy eztán csak saját weboldalukon lesznek elérhetőek a mesevideóik. 

A jelek szerint nem lett sikeres az ötlet, ugyanis pár hete visszaköltöztek a YouTube-ra, újra elérhető az összes videójuk, amelyeket korábban privátra állítottak. 

Hirdetés

A KerekMese csatorna pedig dübörög tovább, immár több mint 1 milliárdos nézettséggel rendelkeznek, legnépszerűbb videójuk, a "Számoló dal (1-től 10-ig)" pedig átlépte a 35 millió megtekintést. Összehasonlításképpen a nézettségi lista második helyén álló Magneoton 754 millió, a Pamkutya csatorna 413 millió, a Videómánia csatorna pedig 336 millió összesített nézettséggel bír. Ezekhez a számokhoz képest is hatalmas a KerekMese több mint 1 milliárdos összmegtekintése.

A csatorna éveken át komoly bevételt termelt a YouTube videóknak köszönhetően, ez évi 20-25 millió forint adózott eredményben realizálódott. Idén azonban komoly változtatásokat léptetett életbe a platform, melyek elsősorban a gyerektartalmakat érintették. Ennek következtében komolyan visszaestek a KerekMese bevételei.

Saját oldalukon a korábbi havi 10-15 milliós megtekintés tizedére zuhant be, a reklámbevételeknek pedig a járványhelyzet sem tett jót. Megpróbáltak több videót készíteni, de ez sem segített, végül már havi egymillió alatt volt a nézettség. Nagyjából három hete tértek vissza teljesen a YouTube-ra, időközben pedig az ottani helyzet is konszolidálódott, az algoritmus megfelelő reklámokat ajánl ki a gyerektartalmak esetében is, így a tartalomgyártók is jobb helyzetben vanna, mint tavasszal.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.