Idén áprilisban döntött úgy az ország legnépszerűbb YouTube-csatornája, hogy elhagyja a videomegosztót. Arról a KerekMese nevezetű csatornáról van szó, amelyek tavasszal már 948 milliós nézettséggel rendelkeztek. A 2012-ben alapított KerekMese csatorna mögött Tavaszi László informatikus és felesége, Vass Mónika grafikus állnak, ők határoztak úgy, hogy eztán csak saját weboldalukon lesznek elérhetőek a mesevideóik.
A jelek szerint nem lett sikeres az ötlet, ugyanis pár hete visszaköltöztek a YouTube-ra, újra elérhető az összes videójuk, amelyeket korábban privátra állítottak.
A KerekMese csatorna pedig dübörög tovább, immár több mint 1 milliárdos nézettséggel rendelkeznek, legnépszerűbb videójuk, a "Számoló dal (1-től 10-ig)" pedig átlépte a 35 millió megtekintést. Összehasonlításképpen a nézettségi lista második helyén álló Magneoton 754 millió, a Pamkutya csatorna 413 millió, a Videómánia csatorna pedig 336 millió összesített nézettséggel bír. Ezekhez a számokhoz képest is hatalmas a KerekMese több mint 1 milliárdos összmegtekintése.
A csatorna éveken át komoly bevételt termelt a YouTube videóknak köszönhetően, ez évi 20-25 millió forint adózott eredményben realizálódott. Idén azonban komoly változtatásokat léptetett életbe a platform, melyek elsősorban a gyerektartalmakat érintették. Ennek következtében komolyan visszaestek a KerekMese bevételei.
Saját oldalukon a korábbi havi 10-15 milliós megtekintés tizedére zuhant be, a reklámbevételeknek pedig a járványhelyzet sem tett jót. Megpróbáltak több videót készíteni, de ez sem segített, végül már havi egymillió alatt volt a nézettség. Nagyjából három hete tértek vissza teljesen a YouTube-ra, időközben pedig az ottani helyzet is konszolidálódott, az algoritmus megfelelő reklámokat ajánl ki a gyerektartalmak esetében is, így a tartalomgyártók is jobb helyzetben vanna, mint tavasszal.