Ennél jobban nem is időzíthetett volna a Gucci, hiszen túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a világ egyik fele NFT-lázban ég, a másik pedig tanácstalanul vakargatja a fejét, nem tudván mire vélni a jelenséget. Mert lássuk be, egyáltalán nem könnyű megérteni, miért költenek sokan mesés összegeket sztárkosarasok korábbi megmozdulásait megörökítő rövid videókat vagy digitális műalkotásokat reprezentáló egyedi tokenekre.
A híres divatház épp az aktuális trend (kritikusai szerint előbb-utóbb kidurranó buborék) felívelő szakaszában mutatta be a Virtual 25 sportcipőt, amely a maga körülbelül 5500 forintos árával kimondottan olcsónak számít a harmincszor-negyvenszer drágább hagyományos lábbelikhez képest. Az egyetlen bökkenő, hogy nem tudjuk felvenni, ellenben szépen mutat a lábunkon (már ha valakinek tetszik a dizájn és a színvilág) virtuális környezetben, valamint a kiterjesztett valóság részeként. Ilyenek a Virtual Chat és a főként gyerekek körében népszerű Roblox videójátékok. Az utóbbit fejlesztő és kiadó cég nemrég ment tőzsdére, és olyan jól sikerült a bevezetés, hogy egyből felülmúlta a világ legnagyobb kiadói közé tartozó, a FIFA és a Battlefield játékokat gondozó Electronic Arts értékét.
Egy fehérorosz techvállalat, a Wanna segítségével fejlesztették ki az alkalmazást. Sergey Arkhangelski ügyvezető abbéli meggyőződésének adott hangot, hogy 5-10 éven belül a divatipar bevételének jelentős része digitális termékekből származik majd. Ez mindenképpen előrelépést jelent ahhoz képest, amikor a Guccihoz hasonló divatcégek arra használják az AR- és a VR-technológiát, hogy leendő vásárlóik "felpróbálhassák" termékeiket.
Íme a Virtual 25 sportcipő