Aki nyomon követi az elektromos autók piacát, az manapság hasonló folyamatokat figyelhet meg, mint ami az előző évtizedben az okostelefonoknál is lezajlott: a kínai gyártók sikerrel formálták a saját képükre a nyugatról indult technológiát, most pedig dömpingárakon kínált modelleket zúdítanak a vásárlókra, és csak idő kérdése, hogy ők az előítéleteiket levetkőzve tömegesen éljenek a kedvező ajánlatokkal.
A keleti invázió ezért a teljes európai autóipar mellett az e-autózás úttörőjét, a Teslát is kényszerhelyzetbe hozza, amely a termelékenység növelésére hivatkozva most több mint 14 ezer dolgozójától válik meg, ezzel párhuzamosan pedig az árait is lejjebb faragja.
A gyártó még a múlt héten jelentette be, hogy az Egyesült Államokban 2000 dollárral kevesebbet kér a Model Y kompakt SUV-ért, a Model X SUV-ért és a Model S sportszedánért, míg a Model 3 és a Cybertruck esetében a tengerentúlon nem került sor az ár módosítására. A Reuters hírügynökség pedig azóta a Tesla szóvivőjére hivatkozva közölte, hogy több európai országban, a Közel-Keleten és Afrikában is árcsökkentést hajt végre a cég.
A beszámoló Németországot hozza példaként, ahol a korábban 42 990 euróért kínált Model 3 már csak 40 990 euróba kerül, vagyis 16,1 millió forintot kérnek érte. A magyar árcsökkentés mértéke még nem ismert, de aki most a Tesla magyar webshopjába látogat, az 17 056 900 forintos induló árról érheti el a típust, amivel ez a gyártó legolcsóbb ajánlata, 2-5 hetes (ígért) szállítással.
Az árcsökkentési hullámra a Tesla legutóbbi eredménybeszámolóját követően került sor, amelyből kiderült, hogy az előző pénzügyi negyedévben a cég közel 4 év után először kevesebb járművet adott el, mint korábban. A visszaesés hatására a Tesla-részvények ára is 150 dollár alá csúszott, amire utoljára a tavalyi év elején volt példa.