A chicagó Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) rendszeresen szolgál kimutatásokkal a mobilos piacról, legújabb jelentésükben pedig az Egyesült Államokban aktivált új készülékekre koncentrálnak.
A CIRP tanulmánya 2021 második negyedévét vizsgálta, és arra jutott, hogy a kérdéses időszakban az USA-ban éppen annyi iOS-es telefont aktiváltak, mint amennyi Androidost. Az 50-50 százalékos megoszlás nagy eredmény az Apple-től, mivel 2017-ben még 70-30 körül állt az arány, a Google nyitottabb rendszerének javára.
Ez azonban nem minden, az elemzőcég társalapítója, Mike Levin ugyanis elmondta, hogy a hátrány ledolgozásának fő hajtóerőiként a márkahűséget és a platformváltást azonosították. Magyarán az amerikai almás felhasználók kitartóbbak az iOS mellett, illetve az utóbbi időben több androidos állt át a cupertinóiak oldalára.
A CIRP adatai szerint a vizsgált időszakban a készüléket váltó iPhone-osok 93 százaléka táboron belül maradt, míg az androidos felhasználók esetében csak 88 százalék bizonyult hűségesnek. Ez összhangban van az Apple-vezér Tim Cook korábbi beszámolójával, amelyben a CEO a cég részvényeseinek nyilatkozott arról, hogy a tavaly ősszel bemutatott iPhone 12-széria rekordszámú készülékcserét generált.
Új készülékek aktiválási aránya és a felhasználói hűség alakulása az USA-ban, platform szerint az elmúlt években. Forrás: CIRP
A CIRP felmérése alapján az iOS-es felhasználók platformhűsége az utóbbi évek során 5 százalékkal emelkedett az USA-ban, míg az Androidnál nem mutatható ki számottevő emelkedést.
A jelenleg aktív készülékeket vizsgálva azonban világszinten továbbra is hatalmas a robotos rendszer előnye: a Statista adatai szerint az okostelefonok 72,84 százalékán Android fut, míg az iOS mindössze 26,34 százalékkal részesedik a globális tortából.